Nieuws & Cases
Hieronder vind je de meest recente updates van bij Ads & Data en ook inspirerende cases. Je kan ons altijd contacteren als je vragen hebt of als je meer info wenst over de nieuwsupdates of de cases.
Van start met Snapchat lenzen
NieuwsLenzen zijn immens populair op Snapchat. Ze creëren memorabele, interactieve momenten met augmented reality-ervaringen waarmee Snapchatters kunnen spelen en die ze naar vrienden kunnen sturen. Lenzen zijn ook een krachtige manier om op grote schaal in contact te komen met consumenten. Met één tik kun je Snapchatters uitnodigen in je wereld en in je verhaal. Lenzen bieden niet alleen een impressie, maar "speeltijd" - de tijd die Snapchatters besteden aan het spelen met de interactieve Ad die u hebt gemaakt.
Lees meerDe Cooke & Verhulst Show met Gert & James
NieuwsMaar ook met Jeroom, Marc-Marie Huijbregts, Rani De Coninck en Erik Van Looy. Binnenkort nieuw op Play4. Een dagelijkse talkshow hadden ze al, maar dit voorjaar ruilen Gert Verhulst en James Cooke de buik van de Evanna in voor de glitter en glamour van een opgeblonken studio. Want in studio 5 in Schelle maken ze plaats voor veel gasten en veel show en voorzien ze de weekdagen van een dagelijkse portie televisieplezier.
Lees meerHet Belgische Reclameblok internationaal bekroond met een ANDY award
NieuwsNa een halve eeuw kondigden de ANDY Awards aan dat ze terugkeren naar de essentie van hun vak met als doel deelnemers puur te lauweren voor hun ideeën. Want een goed idee is én blijft de basis van alles. En dat bewees ook Het Belgische Reclameblok. SBS kon samen met Happiness aan de haal gaan met een prestigieuze ANDY Award. Winnen deden ze in de categorie ‘Bravery’, een internationale prijs die de beste en moedigste creatieve ideeën beloont.
Lees meerBig Brother marktleider tijdens finale: Nederlandse Jill wint!
NieuwsPlay4 claimde gisteren het marktleiderschap op dagbasis en deed dat onder andere met de finale van Big Brother, die goed was voor maar liefst 37,5% marktaandeel en 401.000 kijkers. Big Brother sprak de voorbije 100 dagen een erg trouw en vast publiek aan. Lineair is de moeder der realityreeksen niet enkel gisteren, maar over de hele lijn marktleider zowel vroeger als later op de avond en dat met gemiddeld 32.2% marktaandeel op de doelgroep VVA 18-54.
Lees meerIs het kantelpunt voor elektrische wagens aangebroken?
NieuwsMeer dan een derde van de LinkedIn leden overweegt om elektrisch te rijden – dat is 3x meer in drie jaar tijd! Het kantelpunt van een trend of technologie is vaak alleen zichtbaar in de achteruitkijkspiegel. Enkel achteraf kunnen we het moment bepalen dat wat leeft bij invloedrijke vernieuwers de aandacht trekt van early adopters en overgaat naar de massamarkt.
Lees meerNieuwe zender Play7 gaat op 2 april van start
NieuwsNet voor de start van het verlengde paasweekend is Vlaanderen een zender rijker, of in het geval van het nieuwe Play7: een zender warmer en gezelliger. Vanaf vrijdag 2 april kan je bij Play7 thuiskomen en de batterijen terug helemaal opladen met programma’s die inspireren, je meevoeren en doen wegdromen.
Lees meerPlay-zenders scheren ook in maart hoge toppen
NieuwsDe Mol scoorde opnieuw torenhoge cijfers. Na twee afleveringen zit De Mol gemiddeld aan 1.257.489 kijkers en 45.9% marktaandeel. Het populaire spelprogramma is zo de kers op de taart van een erg goede maand maart voor Play4 én SBS. Na de recordmaand in januari en de prima start van de Play-familie in februari, benaderen én overtreffen heel wat lokale Play-programma’s in prime ondertussen de beoogde 20% marktaandeel.
Lees meerAds & Data introduceert andere kijk op advertising
NieuwsDe start van Ads & Data op 1 april wordt ondersteund door een B2B campagne waarin Ads & Data de hele sector met een knipoog meeneemt in een “andere” kijk op media en advertising. Naast de IMU-campagne die u misschien eerder al zag komt er nu een reeks van verassende explainer videos.. Kijk je even mee?
Lees meerCarrousel Ads bij LinkedIn, dit kan je ermee!
NieuwsCarrousel Ads ken je zeker al van bij Facebook en Instagram, maar bij LinkedIn zijn ze nog relatief nieuw. Een hele mooie toevoeging aan het advertentieplatform, omdat dit voor organisaties nieuwe mogelijkheden biedt om onder de aandacht te komen bij (potentiële) klanten.
Lees meerSpotify Connected Home Audiences
NieuwsHet gebruik van Connected Devices blijft consequent groeien. Consumenten verdelen hun aandacht over meer apparaten dan ooit tevoren. Dit geeft merken een grotere kans om in contact te komen met luisteraars op dagelijkse momenten. Met ingelogde gebruikers bevindt Spotify zich in een unieke positie om merken in verbinding te brengen met luisteraars terwijl ze over verschillende apparaten streamen.
Lees meerStop op uitwisseling persoonsgegevens tussen Europa en de VS?
NieuwsEen recente uitspraak van het Europees Hof van Justitie bemoeilijkt het doorgeven van persoonsgegevens van Europa naar de Verenigde Staten. En dat heeft potentieel grote gevolgen voor online advertising. In een whitepaper doet DMA de problematiek uit de doeken en legt de vereniging u uit hoe u ermee kan omgaan.
Lees meerBruzz viert vijfde verjaardag
NieuwsVijf jaar geleden op 20 april, werd Bruzz boven de doopvont gehouden, als eengemaakt mediamerk van de Vlaams-Brusselse Media.
Lees meer