Adverteren

Ooit al tranen met tuiten gelachen tijdens De Slimste Mens? Je hart sneller voelen kloppen tijdens het beluisteren van de True Crime podcast van Het Belang van Limburg of in je pen gekropen na het lezen van een opiniestuk in de krant?
Met de steengoede content die we dagelijks maken, raken we miljoenen lezers, kijkers, luisteraars en surfers. Aan ons om hen ook te beroeren met jullie verhalen. Met ons breed portfolio aan kwaliteitsvolle media helpen wij merken om hun doelgroepen op een impactvolle en creatieve manier aan te spreken.

Interesse in een samenwerking? Contacteer ons!

Ads

Bij Ads & Data komen sterke mediaspelers samen. Vanuit de alliantie gedachte gaan we tot het uiterste om jouw doelstellingen te realiseren. Met onze waaier aan premium mediakanalen: offline en online, breed en niche, relevant en nog relevanter, willen wij de partner zijn waar jouw advertentiebudget het beste is besteed. Ads & Data staat voor ‘simplicity’ en daarom hebben we onze media onderverdeeld in Video (tv en online video), Display (print en digital display) en Audio (streaming en podcast).

Video

Video

Een groot bereik, sterke impact én perfecte meetbaarheid, dat is de kracht van video! Televisie is en blijft het medium bij uitstek om op lange termijn aan je merk te bouwen. Of eerder op zoek naar een manier om op korte termijn te scoren met behulp van online video? Of  graag beide combineren? Samen creëren we een campagne die opvalt en die vooral blijft hangen bij de kijker.

 

 

Ontdek de mogelijkheden van adverteren met video

Display

Vergroot de zichtbaarheid van jouw merk met behulp van display! Ga voor verschillende kanalen én formaten, zodat jouw boodschap letterlijk in de handen van je doelgroep terechtkomt, via print of  digitaal. Steeds doelgericht met onze targetingmogelijkheden.

Lees hier wat Display kan betekenen voor jouw merk Ontdek hier wat onze formaten zijn

Audio

Op zoek naar een manier om met jouw merk in de oren van je doelgroep te kruipen? Dan ben je bij Ads & Data aan het juiste adres! Ontdek hieronder de mogelijkheden om met jouw merk in één van onze podcasts op te duiken of kies voor een reclamespot op Radio Latina.

Lees hier meer over audio advertising

Creatief met Brand Studio

Brand Studio helpt je om op een creatieve manier over je merk te communiceren, in lijn met het DNA van onze merken en nauw aansluitend bij de interesses van onze bezoekers, kijkers, lezers en luisteraars. Zo kunnen we jouw merk en haar doelgroepen op een geloofwaardige manier met elkaar in contact te brengen. Brand Studio gidst je door onze multimediale waaier van opportuniteiten en coördineert projecten van A tot Z in overleg met adverteerder, media agency en het creatieve bureau.

Lees meer over Brand Studio

Regionaal

Wil je adverteren naar een specifieke regio of regio’s? Ads & Data heeft een sterke regionale verankering en we bieden de sterkste regionale mediamerken aan zowel in display met o.a. Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg als ook video met de regionale zenders ROBtv, ATV, TVO en TVL. Ook data helpt een handje met regionale targeting opties voor Smart AD en de Pauze Button.

Ontdek ons regionaal aanbod

Data

Data is één van de pijlers en meer dan een bouwsteen van Ads & Data.  Sommigen durven dit het nieuwe goud noemen, anderen een te polijsten diamant. Wij bekijken het als een bijzonder interessant project waarin we nieuwe opportuniteiten zien en oplossingen om nu net de brug te slaan tussen adverteerders, agencies en publishers.

Data is niet meer weg te denken uit de reclamewereld. Door de verstrenging van de GDPR-wetgeving en de uitfasering van de 3rd party cookies wint ingelogd bereik en first-party data die hierdoor kan verzameld worden aan belang. Iets waar Ads & Data gretig op inspeelt om zo nóg beter aan de noden van de adverteerders te voldoen.

online privacy

Uitdagingen en evoluties

Het online advertentielandschap is sterk en snel aan het veranderen. Er zijn verschillende evoluties, die allemaal met elkaar verweven zijn en impact hebben op elkaar.  Zo komen audience addressability en online identiteit vandaag onder druk staan. Enerzijds is er het verstrengde legale kader rond het verzamelen en gebruiken van user data en anderzijds veranderingen bij internetbrowsers die het gebruik van third-party-cookies voorkomen en zelfs blokkeren.

Dit heeft een directe impact op de manier dat publishers, adverteerders en ad tech bedrijven persoonlijke data kunnen verzamelen en gebruiken.

first-party login

Het belang van first-party data

Het belang van ingelogd bereik en de first-party data zal ook blijven toenemen, zowel voor adverteerders als voor publishers.  First-party data wordt door adverteerders en publishers zelf verzameld bij hun eigen surfers/klanten.

Door surfers/klanten zich te laten registreren, kan je niet alleen waardevolle account en socio-demo data verzamelen, maar verzamel je voor die verschillende surfers/klanten ook ‘persistente’ identifiers, zoals een e-mail. Die persistente identifiers zullen een belangrijke rol spelen om in een advertentielandschap zonder third-party cookies nog steeds over sites, devices en datasets heen te kunnen matchen en identificeren.

Ads & Data ecosystem

Ads & Data ecosysteem

Ads & Data is een data-alliantie tussen verschillende data-eigenaars. Het samenbrengen van de data van verschillende partijen in één centraal data-aanbod, heeft de nodige uitdagingen en complexiteiten met zich meegebracht, zowel op technisch als op legaal vlak.

Cruciaal onderdeel is de Ads & Data consent, waarbij we aan onze surfers de noodzakelijke toestemming vragen om hun data te verzamelen en te profileren, in functie van gepersonaliseerde advertenties op de media van alle Ads & Data partners: zowel de online publishers (Play Media, Mediahuis, VRT) als de telco’s (Telenet, Proximus). Op basis hiervan werd een crossplatform datastrategie uitgewerkt.

Ads & Data Crossplatform Datastrategie

Wil je graag meer weten?

Contacteer ons!

Mail Ads & Data