Adverteren
Ooit al tranen met tuiten gelachen tijdens De Slimste Mens? Je hart sneller voelen kloppen tijdens het beluisteren van de True Crime podcast van Het Belang van Limburg of in je pen gekropen na het lezen van een opiniestuk in de krant?
Met de steengoede content die we dagelijks maken, raken we miljoenen lezers, kijkers, luisteraars en surfers. Aan ons om hen ook te beroeren met jullie verhalen. Met ons breed portfolio aan kwaliteitsvolle media helpen wij merken om hun doelgroepen op een impactvolle en creatieve manier aan te spreken.
Interesse in een samenwerking? Contacteer ons!
Ads
Bij Ads & Data komen sterke mediaspelers samen. Vanuit de alliantie gedachte gaan we tot het uiterste om jouw doelstellingen te realiseren. Met onze waaier aan premium mediakanalen: offline en online, breed en niche, relevant en nog relevanter, willen wij de partner zijn waar jouw advertentiebudget het beste is besteed. Ads & Data staat voor ‘simplicity’ en daarom hebben we onze media onderverdeeld in Video (tv en online video), Display (print en digital display) en Audio (streaming en podcast).

Video
Ga voor impact met video! Door de combinatie van geluid en beeld zijn video advertenties uitermate geschikt om emotie over te brengen bij de kijkers in je doelgroep. Onder Video bieden we bij Ads & Data advertentiemogelijkheden aan op tv en online platformen. Een spotje van 6-15-30 seconden of een programmasponsoring?
Ontdek de mogelijkheden van adverteren met video
Display
Laat je zien met Display! Zorg ervoor dat je zichtbaar bent via verschillende formaten. Jouw boodschap letterlijk in de handen van je doelgroep met print of doelgericht met de technische targeting mogelijkheden van digitaal. Of je nu een verhaal wil vertellen of de conversie nastreeft, met display hebben we zeker een oplossing voor je!
Lees hier wat Display kan betekenen voor jouw merk Ontdek hier wat onze formaten zijn
Audio
Laat van je horen met audio! Breng jouw boodschap letterlijk tussen de oren van je doelgroep. Bij Ads & Data bieden we advertentiemogelijkheden aan via de populaire podcasts van onze nieuwsmerken zoals de HBvL True Crime podcast of de Sjotcast van Het Nieuwsblad. Daarnaast zit je bij ons goed om je spot uit te zenden op Radio Latina.
Lees hier meer over audio advertising
Creatief met Brand Studio
Brand Studio helpt je om op een creatieve manier over je merk te communiceren, in lijn met het DNA van onze merken en nauw aansluitend bij de interesses van onze bezoekers, kijkers, lezers en luisteraars. Zo kunnen we jouw merk en haar doelgroepen op een geloofwaardige manier met elkaar in contact te brengen. Brand Studio gidst je door onze multimediale waaier van opportuniteiten en coördineert projecten van A tot Z in overleg met adverteerder, media agency en het creatieve bureau.
Lees meer over Brand Studio
Regionaal
Wil je adverteren naar een specifieke regio of regio’s? Ads & Data heeft een sterke regionale verankering en we bieden de sterkste regionale mediamerken aan zowel in display met o.a. Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg als ook video met de regionale zenders ROBtv, ATV, TVO en TVL. Ook data helpt een handje met regionale targeting opties voor Smart AD en de Pauze Button.
Ontdek ons regionaal aanbodData
Data is één van de pijlers en meer dan een bouwsteen van Ads & Data. Sommigen durven dit het nieuwe goud noemen, anderen een te polijsten diamant. Wij bekijken het als een bijzonder interessant project waarin we nieuwe opportuniteiten zien en oplossingen om nu net de brug te slaan tussen adverteerders, agencies en publishers.
Data is niet meer weg te denken uit de reclamewereld. Door de verstrenging van de GDPR-wetgeving en de uitfasering van de 3rd party cookies wint ingelogd bereik en first-party data die hierdoor kan verzameld worden aan belang. Iets waar Ads & Data gretig op inspeelt om zo nóg beter aan de noden van de adverteerders te voldoen.

Uitdagingen en evoluties
Het online advertentielandschap is sterk en snel aan het veranderen. Er zijn verschillende evoluties, die allemaal met elkaar verweven zijn en impact hebben op elkaar. Zo komen audience addressability en online identiteit vandaag onder druk staan. Enerzijds is er het verstrengde legale kader rond het verzamelen en gebruiken van user data en anderzijds veranderingen bij internetbrowsers die het gebruik van third-party-cookies voorkomen en zelfs blokkeren.
Dit heeft een directe impact op de manier dat publishers, adverteerders en ad tech bedrijven persoonlijke data kunnen verzamelen en gebruiken.

Het belang van first-party data
Het belang van ingelogd bereik en de first-party data zal ook blijven toenemen, zowel voor adverteerders als voor publishers. First-party data wordt door adverteerders en publishers zelf verzameld bij hun eigen surfers/klanten.
Door surfers/klanten zich te laten registreren, kan je niet alleen waardevolle account en socio-demo data verzamelen, maar verzamel je voor die verschillende surfers/klanten ook ‘persistente’ identifiers, zoals een e-mail. Die persistente identifiers zullen een belangrijke rol spelen om in een advertentielandschap zonder third-party cookies nog steeds over sites, devices en datasets heen te kunnen matchen en identificeren.

Ads & Data ecosysteem
Ads & Data is een data-alliantie tussen verschillende data-eigenaars. Het samenbrengen van de data van verschillende partijen in één centraal data-aanbod, heeft de nodige uitdagingen en complexiteiten met zich meegebracht, zowel op technisch als op legaal vlak.
Cruciaal onderdeel is de Ads & Data consent, waarbij we aan onze surfers de noodzakelijke toestemming vragen om hun data te verzamelen en te profileren, in functie van gepersonaliseerde advertenties op de media van alle Ads & Data partners: zowel de online publishers (Play Media, Mediahuis, VRT) als de telco’s (Telenet, Proximus). Op basis hiervan werd een crossplatform datastrategie uitgewerkt.
Ads & Data Crossplatform Datastrategie