ADVERTEREN

Brand Studio

Brand Studio is de creatieve advertentiestudio van Ads & Data. Wij brengen relevante merkverhalen die ons publiek boeien, matchen de waarden van onze partners aan het DNA van onze merken en tekenen de mooiste samenwerkingen uit.  Adverteerders die bij hun consumenten in beeld willen blijven, hebben meer dan ooit nood aan een hele waaier van media touchpoints. Brand Studio gidst je door onze multimediale waaier van opportuniteiten en coördineert projecten van A tot Z in overleg met adverteerder, media agency en het creatieve bureau.

Wat we doen

Storytelling, actualiteit, creativiteit en data. Deze pijlers vormen onze fundering. Wij zijn brand storytellers, geïnspireerd door het krachtige DNA van de sterke merken in het portfolio van Ads & Data.

 

Brand Storytelling & Brand Partnerships

Wat wij (het liefst) doen? Onze partners met behulp van branded content matchen met de printedities, sites, apps, podcasts, videokanalen en programma’s van onze mediamerken. Daarnaast brengen we opportune samenwerkingen met onze nieuwstitels, websites en televisiezenders in kaart. Een unieke kans voor merken om hun doelgroep binnen een geloofwaardige en kwalitatieve context te benaderen.

 

Native Advertising

Een onderdeel van branded content is native advertising: onze specialiteit. Hier gaat het om verhalen die naadloos aansluiten bij het DNA van onze mediamerken, de merkwaarden van onze partners en allerbelangrijkst: de interesses van onze lezer. Dat laatste doen we door al onze campagnestrategieën af te toetsen aan een uitgekiend bereiksplan, waarbij we onze klanten garanderen het juiste publiek op het juiste moment te bereiken.

 

Werken we een creatieve strategie uit, dan vertrekken we vanuit 4 concepten

Partner

We onderzoeken het actuele imago van onze partner, nemen voorbije campagnes onder de loep en proberen een zo accuraat mogelijk beeld te schetsen van de verwachtingen, doelgroep en doelstellingen van het merk in kwestie. We gaan hierbij volop in gesprek met onze partner, om te garanderen dat onze creatievelingen zich volledig kunnen inleven in het merk.

Doelgroep

Nog voordat er sprake is van creatieve brainstormsessies gaan we na hoe sterk de beoogde doelgroep vertegenwoordigd is binnen het publiek van onze mediamerken. Onze experten analyseren nauwgezet hoe deze doelgroep zich typeert en welk leesgedrag hen onderscheidt. Inzichten in de best gelezen verhalen en de best onthaalde campagnes door deze doelgroep vormen de basis voor onze creatievelingen om een succesverhaal te schrijven.

Doelstelling

Afhankelijk van de doelstellingen van onze partner matcht ons team hen met het beste product, de ideale drager, het beste format en het sterkste verhaal. Staat een aanbieding, product of merk centraal, dan werken we een branded content-voorstel uit. Vertrekken we vanuit de noden van de lezer, luisteraar, kijker en sluiten we qua tone of voice aan bij het mediamerk in kwestie, dan gaan we voor native advertising. Gaat het om een langetermijnstrategie gefocust op branding en awareness, en sluit die aan bij de acties van onze mediamerken, dan werken we een brand partnership uit. Wil onze partner zoveel mogelijk conversie genereren, dan werken we een creatieve displaycampagne uit.

Potentieel

We streven bij iedere campagne naar een optimale integratie van het merk in een titel. Hiervoor gaan we, zoals hierboven gezegd, steeds creatief en out-of-the-box aan de slag. Omdat al onze aanvragen zo verschillend zijn, is het belangrijk om steeds naar het potentieel van een campagne te kijken. Zit er muziek in de lancering van een nieuw product, dankzij de vraag van een adverteerder? Kunnen we, speciaal voor deze campagne, een nieuw format bedenken? Iedere campagne wordt met een frisse, innovatieve blik bekeken.

Meer info? Contacteer onze experten …

Els Vercauteren

Els Vercauteren

Brand Studio director +32 475 90 03 34 Els.Vercauteren@adsanddata.be