Audio
Op zoek naar een manier om met jouw merk in de oren van je doelgroep te kruipen? Dan ben je bij Ads & Data aan het juiste adres! Ontdek hieronder de mogelijkheden om met jouw merk in één van onze podcasts op te duiken of kies voor een reclamespot op Radio Latina.
Podcast what you preach!
Podcasters luisteren waar en wanneer ze willen, tijdens het pendelen, sporten of gewoon in de zetel. Bovendien is een podcast luisteren een ‘lean in’ activiteit, wat maakt dat de luisteraar sterk betrokken en zeer aandachtig is. De luisteraar in kwestie kiest heel bewust voor een podcast over een thema dat hem of haar aanbelangt, waardoor advertenties hier als minder storend worden ervaren.
Een podcast is dan ook het ultieme medium om deze jonge doelgroep te bereiken met jouw merk:
- Maar liefst 57% van de Belgen luistert naar podcasts
- De meest actieve podcastluisteraars zijn tussen 25 en 34 jaar oud
- 31% van de podcastluisteraars vindt de weg naar een podcast via een website of app van een Vlaamse mediamerk, een mooie stijging van 7% t.o.v. vorig jaar
Uit onderzoek blijkt dat podcastadvertenties de merkbekendheid en aankoopintentie versterken. Podcastreclame zorgt voor een sterkere merkherinnering dan meer traditionele vormen van reclame. Nielsen’s Podcast Ad Effectiveness heeft aangetoond dat door de host voorgelezen advertenties een merkbekendheid van 71% genereren, wat vervolgens leidt tot hoge niveaus van consumenteninteresse, aankoopintentie en aanbeveling. Daarnaast blijken podcast ads ook de perfecte aanvulling op radio ads te vormen.
Podcasters hebben oren naar reclame
Meer dan 60% van de gebruikers zegt naar podcasts te luisteren tijdens de vrije tijd en de meerderheid vindt advertenties of sponsorboodschappen niet erg omdat ze weten dat het een middel is om de podcast te ondersteunen. Het gemak en de flexibiliteit waarmee je naar podcasts luistert, maken het medium zeer gewaardeerd in de ogen van consumenten die vervolgens ontvankelijker zijn voor de aanwezigheid van merken. Velen geven ook aan dat het een niet-intrustieve vorm van reclame is. Daarenboven gebruiken ruim 85% van de luisteraars een hoofdtelefoon of in-ear. Zo kan je als het ware je merkboodschap rechtstreeks in het oor van je doelgroep fluisteren. Podcast luisteraars zijn vaak in een positieve mood (relaxed, focused, happy) waardoor ze ook ontvankelijker zijn voor reclame.
Een brede waaier aan podcasts
Context is God! Ads & Data biedt een gevarieerd aanbod van podcasts aan. Door je advertentie in de juiste context te plaatsen, verhoog je de relevantie van je advertentie en de betrokkenheid van je potentiële klant. Als reclameregie doen we dan ook het nodige om jouw merk helemaal tot zijn recht te laten komen in één van onze podcasts.
3X in het oor van de luisteraar
Er zijn drie mogelijkheden om met jouw merk in één van onze podcasts of nóg beter, jouw eigen podcast op te duiken.
- Podcast advertising
Dit zijn pre-roll of mid-roll advertenties die je te horen krijgt tijdens een podcast. Ideaal wanneer je met je merk in de oren van een zo breed mogelijk podcastpubliek wil terechtkomen. - Podcast sponsoring
Op zoek naar een specifieke context om jouw merk aan te linken? Dat kan, denk aan audiospots in alle afleveringen van een bepaald podcastseizoen zoals bijvoorbeeld De Koers is van Ons en Achter de schermen en de promocampagne errond. - Branded podcast
Als adverteerder jouw eigen verhaal vertellen en zo jouw doelgroep inspireren? Dan ontwikkelt Ads & Data Brand Studio samen met jou een volledige podcastserie die deel uitmaakt van een grotere marketingstrategie. Inclusief een volledig aanjaagplan om zoveel mogelijk traffic naar de podcast te genereren.
Ontdek onze podcasts
Onze mediapartners maken ondertussen heel wat podcast content. Graag geven we je een overzicht van alle huidige podcasts thematisch opgedeeld: nieuws, lifestyle, sport, cultuur, true crime, entertainment en nog veel meer.
Download nuRadio Latina
Radio Latina is een essentieel medium voor de Portugese bevolking in Luxemburg. De muziek, de altijd zeer levendige en interactieve uitzendingen en de programma’s in het Spaans, Italiaans en Kaapverdisch maken Radio Latina tot een multiculturele radio die door de gehele bevolking van het Groothertogdom wordt gewaardeerd.
Lees meer over Radio Latina