Play in 2022

Play4 zette afgelopen zaterdag de laatste rechte lijn naar de feestdagen in met Bake Off Vlaanderen Kerst. En de feestdagen betekent traditioneel ook terugblikken op het voorbije jaar. 2022 was voor de Play-zenders een jaar om in te kaderen met een hele mooie strik rond. Van de dagelijkse actuashow De Tafel van Vier tot dé fictierevelatie Nonkels, van de 24/7 realityreeks Big Brother tot de eigenwijze podcast MIDMID MONDIAL. Stuk voor stuk wisten ze - op verschillende platformen en kijkmomenten, zowel lineair als online- een enorm bereik op te bouwen met straffe content. Zo waren o.a. Sam Kerkhofs en Evert Winkelmans met MIDMID MONDIAL 29 dagen alom aanwezig: Play4, Play Sports, GoPlay, Youtube, Spotify, Instagram, etc. Zelfs in een uitzonderlijke winterperiode waarin het WK voetbal voor een stevige concurrentieprik zorgde, bleven de Play-programma’s meer dan vlot overeind.

Dit jaar waren er 5 titels die boven één miljoen kijkers gingen, samen goed voor maar liefst 64 (!) afleveringen. Daarmee heeft de Vlaming het on demand-kijken in 2022 meer dan ooit omarmd. Zo was 2022 het jaar waarin De Mol zijn tienjarige bestaan vierde, met als apotheose 11.500 Molloten live in Paleis 12 én 1.426.000 kijkers voor de spannende ontknoping. 2022 was ook het jaar van Erik Van Looy, die in de 20ste editie van zijn quiz voor de gelegenheid op zoek ging naar De Allerslimste Mens ter Wereld. De aflevering waarin Danira de oorkonde in de lucht stak, haalde de hoogste score met 1.380.000 kijkers. Ook Blind Gekocht en De Verhulstjes kregen al een groot kijkcijfercadeau. Het miljoenenkoppel van Blind Gekocht ging ook boven het miljoen in kijkers: 1.128.000 om precies te zijn. En Gert en co (inhoudelijke input) vonden 1.226.000 kijkers. En dan is er nog James De Musical, dat al meteen bij de start van het tweede seizoen 1.039.000 kijkers mocht ontvangen. De succesvolle show van James Cooke is daarmee het enige programma van de commerciële zenders dat boven de kaap van één miljoen stijgt. En als klap op de vuurpijl verkocht de liveshow van James De Musical ook de Lotto Arena volledig uit, op één dag.

Top 5 programma’s 2022:

  1. De Mol – 1.595.000 kijkers (start seizoen)
  2. De Allerslimste Mens ter Wereld – 1.380.000 kijkers (finale)
  3. James De Musical – 1.227.000 kijkers (13/1 – Gert Verhulst)
  4. De Verhulstjes – 1.226.000 kijkers (14/2 – ep. 2)
  5. Blind Gekocht – 1.128.000 kijkers (7/4 – ep. 2)

Het voorbije jaar kroonde Nina Derwael zich ook nog tot danskoningin van Vlaanderen in Dancing With The Stars en schoot Nonkels – na de eerste release op Streamz – pas echt door het dak op Play4. Ondertussen is het aftellen naar een nieuw jaar, een jaar met nieuwe titels, nieuwe seizoenen van sterkhouders, nieuwe gezichten en nieuwe kandidaten. Maar voordat het jaar eindigt, en liefst Voordat De Bom Valt is er nog de nieuwe satirische panelquiz van Pedro Elias.

CIM TV – Noord – live+web+uitgesteld+rerun op 19/12/2022 (gepubliceerd op 20/12/2022)– 4+ (aantal kijkers) & VVA 18-54 (marktaandeel) – Play Media

Vormt jouw merk de perfecte match met één van onze Play-merken?

Contacteer het Ads & Data – team voor meer info!