World Cup AR bij Snapchat
2022 is een absoluut topjaar voor voetbal over de hele wereld: van het Europees Kampioenschap voor vrouwen afgelopen juli in Engeland, de FIFA Wereldbeker 2022 in Qatar, de aanloop naar de wereldbeker voor vrouwen volgend jaar in Australië en Nieuw-Zeeland, de finale van de Champions League, … Het is een geweldig jaar voor de voetbalfans.
De finale van de Wereldbeker wordt gespeeld op 18 december, volop in Kerstsfeer! Er zal zeer veel aandacht zijn voor de verschillende wedstrijden en dus ook voor de adverteerders. Het WK van 2022 zal naar verwachting meer dan 3,5 miljard mensen bereiken en meer dan 5 miljard dollar aan reclame-uitgaven aantrekken. De strijd om aandacht zal net zo hevig zijn als de strijd op het veld.
Alles draait rond beleving: meeleven met de sportieve prestaties van je ploeg, samen met vrienden de wedstrijden beleven, … en AR speelt een centrale rol in deze fan beleving zowel thuis, bij vrienden, op kantoor met de collega’s, op het openbaar vervoer, in het café of zelfs in het stadion.
- 77% van de AR gebruikers zegt dat een AR ervaring niet moet onderdoen voor een stadionbeleving.
- 69% van Snapchatters zegt dat delen van content op het platform de WK beleving nog plezanter maakt.
- 95% bekijk graag sport-gerelateerde content op Snapchat. Want het is plezanter om met vrienden te vieren.
- 58% van Snapchatters is geïnteresseerd in een live AR beleving aangeboden door merken.
Het is dan ook niet verbazend dat Snapchat één van de favorieten plaatsen is waar sport en fandom samen en met vrienden beleefd wordt.
Wil je weten hoe jouw merk deel kan uitmaken van het WK AR?