Snapchat

Van start met Snapchat lenzen

Lenzen zijn immens populair op Snapchat. Ze creëren memorabele, interactieve momenten met augmented reality-ervaringen waarmee Snapchatters kunnen spelen en die ze naar vrienden kunnen sturen. Lenzen zijn ook een krachtige manier om op grote schaal in contact te komen met consumenten. Met één tik kun je Snapchatters uitnodigen in je wereld en in je verhaal. Lenzen bieden niet alleen een impressie, maar "speeltijd" - de tijd die Snapchatters besteden aan het spelen met de interactieve Ad die u hebt gemaakt.

Lenzen zijn immens populair op Snapchat. Ze creëren memorabele, interactieve momenten met augmented reality-ervaringen waarmee Snapchatters kunnen spelen en die ze naar vrienden kunnen sturen. Lenzen zijn ook een krachtige manier om op grote schaal in contact te komen met consumenten.

Met één tik kun je Snapchatters uitnodigen in je wereld en in je verhaal. Lenzen bieden niet alleen een impressie, maar “speeltijd” – de tijd die Snapchatters besteden aan het spelen met de interactieve Ad die u hebt gemaakt. Deze advertentie-indeling kan worden gebruikt om resultaten te behalen in alle bedrijfsdoelstellingen – van bewustwording en betrokkenheid tot overweging en verkoop lift. Er zijn 3 manieren om een lens te maken.

[1] Start van scratch

Om awareness te genereren voor hun merk ‘Light & Free’, creëerde Danone vanuit het niets een lens gebaseerd op de hype van kleurboeken voor volwassenen. Het is een geweldige manier om de tijd te doden en je creatieve kant te verkennen.  Danone heeft het een niveau hoger gebracht. Met deze lens kun je je eigen foto’s inkleuren!
Danone gebruikte de Coloring Filter, wat een Snapchat filter is die je foto’s verandert in een zwart-wit schets.  Daarna kun je je eigen foto’s digitaal inkleuren met de verschillende Light & Free-potjes als “paint-buckets”.

[2] Lokaliseer een internationale lens

In de Verenigde Staten hebben Snap en Samsung samen deze lens gemaakt om de release van de nieuwe Galaxy S21 te ondersteunen en de functies van de vlogcamera te laten zien! Met slechts een paar vertalingen was de lens klaar om ook in België gelanceerd te worden.
Snapchatters konden hun front view camera openen en zichzelf zien in de front cam van Samsung’s ‘Director’s View’ effect. Dankzij 1-of-3 natuurlijke instellingen die werden toegepast op de achtergrond van de gebruiker en Samsung’s achterste cam, kon het publiek de nieuwe Galaxy S21 bekijken.

Lens Web Builder

[3] Maak je eigen lens

Je kunt je eigen lens creëren met de Lens Web Builder tool die in de Ads Manager is geïntegreerd. We zijn blij aan te kondigen dat Lens Web Builder is geüpgraded en dat de 2.0-versie nu beschikbaar is in Ads Manager.  Deze bevat een nieuwe en verbeterde UX-interface, meer sjablonen voor geavanceerde aanpassingen, nieuwe populaire Lens-sjablonen en een nieuwe hand-tracking sjabloon!  Ontdek de nieuwe mogelijkheden die je kan gebruiken voor de campagnes van je klanten.

Wil je meer info? Contacteer onze experten.

Svooike Demunter

Svooike Demunter

Sales Product Specialist +32 472 22 30 54 Svooike.Demunter@adsanddata.be