Ads & Data Brand Studio creëert samen met TBWA een podium op tv voor online talent om Telenet ONE in de kijker te zetten
ONE: online connecteren altijd en overal
Nu digitaal een steeds prominentere rol speelt in ons leven, verwacht de consument ook digitale vrijheid. Hier speelt Telenet slim op in met Telenet ONE, zo vertelt Inge Debremaeker: “Telenet ONE, dat is één internetverbinding voor binnen en buiten zonder volumelimieten, mét vrije keuze van televisieaanbod en een standaard inbegrepen internetbeveiliging. Wifi en 4G worden één met ONE. Eén verbinding, alle vrijheid. Om deze boodschap naar de consument te communiceren, bedachten Ads & Data en TBWA dit inspirerende branded format.”
De kracht van storytelling
Waardevolle content informeert, engageert en entertaint én dat is precies wat ‘ONE minute’ doet. Het mini-format is een creatie van Ads & Data in samenwerking met TBWA en Phd Media. Een sterk staaltje native content waarbij de kijker kennismaakt met het concept van Telenet ONE.
In ‘ONE Minute’ trekt Telenet drie weken lang door Vlaanderen om online talent een podium te geven op tv, dit 60 seconden lang. De insteek is dat allerlei lokaal talent hun passie, beroep of hobby kunnen delen met tv kijkend Vlaanderen. Zo rolt het podium bijvoorbeeld aan in Sint-Niklaas waarin Mums & Bubs mama’s aanmoedigt om samen met hun baby te sporten. Het miniprogramma van 2’ is te zien op Play4, telkens van maandag t.e.m. donderdag om 19u30.
Naast het mini-format krijgt ‘One Minute’ ook een verlengstuk op Nieuwsblad.be, waar de lezer nog meer te weten komt over het talent uit de video’s en ze alles ontdekken over dit nieuwe Telenet-product.
“Voor ons is dit een mooie case om aan te tonen dat een commerciële boodschap ook mensen kan entertainen, inspireren en meenemen in een verhaal. Bij Ads & Data Brand Studio hechten we veel belang aan de kracht van storytelling. Authenticiteit en relevantie zijn cruciaal. Goede verhalen de basis.”
Els Vercauteren, Creative Concepts Ads & Data Brand Studio“Via traditionele media is het steeds een hele uitdaging om jezelf als merk tussen de mensen te plaatsen. Dit soort branded formats zorgen ervoor dat we op een authentieke manier relevantie kunnen opbouwen bij onze doelgroep. Het resultaat van een heel fijne samenwerking met Telenet en Ads & Data. Dit smaakt naar meer.”
Max Fauconnier, TBWA