TBWA, FamousGrey en OMcollective strijden om de titel van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld
De quizmaster der quizmasters Erik Van Looy moest tijdens de voorronde – wegens stemproblemen – helaas verstek geven tijdens de voorronde. Gelukkig werd er snel een waardige vervanger gezocht en gevonden. Pedro Elias mocht als sidekick van Bart Cannaerts voor één keer uitzonderlijk de reclamebureaus bestoken met quizvragen.
Met gemiddeld 1.197.000 kijkers en een marktaandeel van 36% (VVA 18-54) mag het iconische Play-format De Slimste Mens ter Wereld zich opnieuw een kijkcijferkanon noemen. Dit sterke merk leent zich er perfect toe om er een afgeleide van te maken voor de creatieve sector. Zo komen de reclamebureaus op een ludieke manier in aanraking met alle mediamerken van Ads & Data, wat toekomstige samenwerkingen met Ads & Data Brand Studio alleen maar kan bevorderen.
De parate reclamekennis van de finalisten zal binnen twee weken niet langer vanachter een computerscherm worden getest, maar wel live in de tv-studio van De Slimste Mens ter Wereld in Vilvoorde. Op vrijdag 15 december mogen TBWA, FamousGrey en OMcollective plaatsnemen in één van de befaamde, oranje stoelen. Voor dit live gebeuren zijn ook de collega-supporters van alle reclamebureaus welkom om hun favoriet naar de overwinning te schreeuwen.
Tijdens de finale zal Erik Van Looy, zoals het een echte aflevering van De Slimste Mens ter Wereld betaamt, opnieuw de quizmaster van dienst zijn. Bart Cannaerts en Jennifer Heylen mogen zich dan officieel de jury van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld noemen.
De opname van de finale zal op woensdag 20 december te zien zijn op de website van Ads & Data. Zo kunnen alle reclamebureaus ontdekken wie één jaar lang de Oorkonde van ‘Het Slimste Reclamebureau ter Wereld’ aan de muur mag hangen.
Bron: CIM TV Noord – DSM 16/10-23/11/’23, marktaandeel run op VVA 18-54 live+7 / aantal kijkers 4+& gasten live+7+online, analyse op 29/11/’23.
Ads & Data organiseert dit jaar voor de tweede keer op rij Het Slimste Reclamebureau ter Wereld. De eerste editie werd vorig jaar op groot enthousiasme onthaald binnen de reclamesector, dus we zijn blij dat we hier dit jaar een vervolg aan mogen breien. Het was een geslaagde voorronde waar maar liefst 28 reclamebureaus zich voor inschreven. Naast een stevige portie reclamevragen, zorgden Erik Van Looy en Bart Cannaerts ook voor de nodige dosis humor. Nu kijken we vol spanning uit naar de finale in de tv-studio in Vilvoorde.
Els Vercauteren, Director Brand Studio Ads & Data