Streamz, da’s van onz voor onze adverteerders

Goed nieuws, Streamz is er voortaan ook voor adverteerders. Naast de bestaande abonnementsformules, lanceert Streamz – als eerste streamingdienst in Vlaanderen – een goedkoper en laagdrempeliger model met reclame: Streamz Basic. Dit geeft adverteerders de kans om voor het eerst extra bereik te genereren op de moeilijk bereikbare, maar vooral kapitaalkrachtige doelgroep 18-35 – jarigen.

Voortaan is het mogelijk om als adverteerder met jouw reclameboodschap aanwezig te zijn op Streamz. De streamingdienst heeft immers beslist om een abonnement met advertenties toe te voegen aan het huidige aanbod: Streamz Basic. Op die manier kan je je merk verbinden aan een premium advertentiecontext en aanwezig zijn in hoogwaardige series zoals House of the Dragon, Euphoria of 2DEZIT en de Play4-reeksen Nonkels, Over de Oceaan en Boris.

Elk uur zal er maximaal 5 minuten reclame te zien zijn. Door de reclame te beperken, wordt het exclusiviteitsgevoel versterkt. De reclameboodschappen verschijnen telkens in het begin en in het midden van een serie. Het goedkopere abonnement Streamz Basic verlaagt de instapdrempel, wat Streamz in staat stelt om een groter bereik te creëren.

Nieuw kanaal om jongeren te bereiken

Met Streamz Basic geeft het streamingplatform adverteerders toegang tot een nieuw kanaal om jongeren te bereiken: zo goed als 60% van de Streamz-gebruikers is tussen de 18 en 35 jaar oud. Zo kan je als merk te zien zijn in series zoals 2DEZIT, Love Island en Euphoria, die enorm populair zijn bij jongeren.

Bovendien is het aandachtsniveau op Streamz heel hoog. Onderzoek van Karen Nelson Field over ‘attention economy’ toont ook aan dat de bewuste tv-kijker meer positieve aandacht heeft voor de reclameblokken rond een programma waar hij of zij bewust voor heeft gekozen. De Vlaming kijkt meer dan ooit waar, wanneer en hoe hij dat wil. Ook de ATAWAD-strategie (anytime, anywhere, any device) van Play Media speelt hier gretig op in, wat helemaal past in ons total tv-verhaal. Ook Streamz maakt voortaan deel uit van het Ads & Data total TV-ecosysteem, dat de online wereld met die van de settopboxen verbindt. Om je doelgroep zo optimaal mogelijk te bereiken, kan je als adverteerder segmenteren op basis van een aantal socio demografische parameters, zoals geslacht en leeftijd.

Graag meer weten?

Inne De Swaef

Inne De Swaef

BUSINESS DEVELOPMENT & YIELD TV DIRECTOR +32 476 76 04 43 Inne.De.Swaef@adsanddata.be