Spectaculaire live ontknoping van De Mol doet Paleis 12, Play4 en GoPlay uit hun voegen barsten
Na 8 intense weken, 3 Canarische eilanden, 3 pech-exits en 1 wilde Mol-wissel is De Mol op een spectaculaire manier uitgespeeld. Kandidate Uma maakte zichzelf bekend als Mol van het jubileumseizoen, en dat deed ze voor het eerst live voor maar liefst 11.000 enthousiaste fans in een tot in de nok uitverkocht Paleis 12. Met de uitzonderlijke finale werd televisiegeschiedenis geschreven op Play4 en GoPlay. Deze Mol-fans waren naar Brussel afgezakt vanuit alle hoeken van Vlaanderen en bepaalden allemaal mee hoe Sven de mooie groepspot van 26.390 euro won, ten koste van Yens die met lege handen -maar wel met een geweldige ervaring op zak- achterbleef.
Het was een bewogen editie, vaak letterlijk met vallen en opstaan, maar dat weerhield presentator Gilles De Coster en de makers voor het tiende seizoen van het succesprogramma er niet van om voor de finale nog eens alles uit de kast te halen. Een ongeziene ontknoping voor een uitverkocht Paleis 12, met nog een allerlaatste spannende opdracht: een live-act waar ook het publiek én de kijkers thuis invloed op hadden.
Dat het decennium van De Mol niet onopgemerkt voorbij is gegaan is een understatement. Ook premier Alexander De Croo zakte samen met zijn gezin af naar Brussel om deze unieke onthulling vanop de eerste rij mee te maken, samen met heel wat Bekende Vlamingen en ook alle kandidaten van de afgelopen Mol-seizoenen. Café De Mol-presentator Dennis Xhaët sprokkelde op de rode loper de eerste reacties van de bekende gasten en dat kon iedereen live volgen via GoPlay en Play247.
De Mol keert dit seizoen nog één keer terug op zondag 15 mei. In de laatste aflevering van dit seizoen onthult Uma hoe zij de Mol-wissel beleefde en hoe ze te werk ging om opdrachten te saboteren. Hoe beleefden de kandidaten deze uitzonderlijke ervaring? En zat er nog iemand op het foute spoor?
Mol-finale haalt zondagavond 1.216.118 kijkers en 65,6 marktaandeel op 18-54-jarigen
Wie is De Mol? Op die vraag kregen gisteren in totaal maar liefst 11.000 fans in Paleis 12 én 1.216.118 kijkers in de Vlaamse huiskamers live een antwoord op. Play4 kroonde zich ondertussen tot winnaar van de zondagavond: maar liefst 1.216.118 kijkers volgden gisteren de finale, wat 65,6% marktaandeel opleverde. Op dit moment zit het jubileumseizoen aan gemiddeld 1.285.345 kijkers en 50,8% marktaandeel.
De Mol is en blijft na 10 seizoenen nog steeds enorm populair en trekt niet alleen een pak kijkers, de kijkers zijn daarbovenop ook nog eens opvallend jong: 56% van de tv-kijkers is jonger dan 45 jaar, 37% is zelfs jonger dan 35 jaar. De Mol heeft zo met voorsprong het jongste profiel van alle primeprogramma’s op de Vlaamse televisiezenders. En ook online is de eerste plaats voor De Mol, dat met voorsprong het meest bekeken Vlaamse programma op de lokale webplatformen is. En ook hier is het profiel van de kijkers uitgesproken jong: 90% is jonger dan 45 jaar, 74% is jonger dan 35 jaar. De Mol bereikt dus met opvallend hoge volumes overtuigend de jongeren die steeds minder afstemmen op klassieke tv.
Boondoggle wint Ads & Data Creative Challenge rond De Mol
Op 8 mei, vlak voor de finale van De Mol, presenteerden de drie finalisten van de Ads & Data Creative Challenge rond De Mol voor een enthousiast publiek van top-adverteerders hun campagnes. Boondoggle haalde het met een 360° concept voor Defensie.
Lees het artikel