Smart AD weet de specifieke doelgroepen voor de KBC Apple Pay – campagne perfect te bereiken

KBC, één van de grootste banken in België, start met Apple Pay. Ads & Data en Mindshare staken de koppen bij elkaar om hieromtrent een Smart AD-campagne uit te werken. In een televisiespot is te zien hoe een jonge vrouw in een koffieshop, een skateshop en een foodtruck contactloos betaalt via haar KBC-betaalkaart op haar iPhone. De Smart AD-campagne was in januari 2023 zowel op de Play-zenders als ook via online video op het Ads & Data – netwerk te zien.

Zowat alles kan aangekocht worden via Apple Pay. Vlot aan de kassa betalen met de KBC-betaalkaart in Apple Pay is dan meteen ook de propositie van KBC. Dit kan zowel op een iPhone of Apple Watch of op websites en in apps. Met één druk op de Apple Pay-knop via KBC kan er volledig contactloos worden betaald, zowel voor grote als kleine bedragen.

Goed nieuws dat KBC naar enkele specifieke doelgroepen wou communiceren. Geen betere manier om deze doelgroepen te bereiken dan via Smart AD. Ads & Data zette voor KBC een campagne op poten die specifiek gericht is op 18-40 – jarigen, tech savvies en iPhone-gebruikers. Door telco data en online data aan elkaar te koppelen werden deze doelgroepen volledig op maat gemaakt voor KBC. Er werden drie verschillende databronnen samengevoegd om zo tot de gewenste doelgroepen te komen. Die koppeling gebeurde op een veilige, GDPR-proof manier in een ‘data clean room’, waar alle data steeds op een anonieme manier worden verwerkt en gematcht.

Vanuit de online data van Ads & Data werd er een custom datasegment aangemaakt van surfers die onze websites op iOS-toestellen bezoeken. Hiervoor beschikt Ads & Data uiteraard over de nodige consent van deze surfers. Dit online segment werd gematcht met de telco databases van Telenet en Proximus. In een volgende fase maakte Telenet een custom datasegment aan op basis van gebruiks- en transactiegegevens van iOS devices. Tot slot werden ook de standaard telco data van tech savvies toegevoegd. Deze drie datalagen activeerde Ads & Data op een campagne in een ‘OF-relatie’ om ze van elkaar te ontdubbelen. Het resultaat hiervan? Een zeer geschikte en relevante target group voor de KBC Apple Pay – campagne

Van alle media (Smart AD, digital en digital OOH) die ingezet werden voor deze campagne was de targeting via Smart AD het meest doorgedreven en dus des te relevanter voor KBC.

Charlotte Massa, Client Lead Mindshare

In het verleden boekten we al meermaals Smart-AD campagnes bij Ads & Data. Dankzij de professionele aanpak van deze reclameregie is het steeds fijn en vlot samenwerken, wat ook nu weer resulteert in een geslaagde campagne voor KBC.

Jo De Jonckheere, Adviseur Merk en Media, KBC Groep

Graag meer weten? Contacteer onze Innovation Manager

Ann-Sophie Libbrecht

Ann-Sophie Libbrecht

Innovation Manager +32 471 10 15 88 Ann-Sophie.Libbrecht@adsanddata.be