SKM adverteert slim met Smart AD
Smart AD is een reclamevorm die het mogelijk maakt om tv-reclame op Play4, Play5, Play6 en Play7 te personaliseren op maat van de kijker. Waar de klassieke tv-reclame zich richt op het brede publiek, combineert addressable advertising de kracht van tv als massamedium met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media. Geo-targeting maakt het mogelijk om een televisiespot slechts in bepaalde regio’s op het televisiescherm te brengen. Dit gebeurt op basis van datasegmenten. Hierdoor kan je als regionale adverteerder jouw doelgroep helemaal op maat van je regio (bijv. 10km rond jouw winkelpunten) of op basis van je cliëntieel (bijv. Leeftijd, inkomenscategorie, interesses,…) samenstellen. Jouw televisiespot wordt dan enkel getoond aan de door jou gekozen doelgroep. Dit maakt dat regionale adverteerders ook aanwezig kunnen zijn op nationale televisie.
SKM koos vorig jaar in september voor een Smart AD-campagne om het uitgebreide assortiment en 10% klantenkorting in de kijker te zetten. Hiervoor werd een voorafbepaalde doelgroep samengesteld: enkel de postcodes die zich in een straal van 20km rond het winkelpunt in Aartselaar bevinden, werden geselecteerd en binnen dit actiegebied werd voor de 35-60 – jarigen met een hoge interesse in mode gekozen.
Als local hero biedt Smart AD ons de perfect oplossing om nationaal te adverteren op lokaal niveau. Kost efficiënt en tegelijk impactvol: tijdens onze najaarscampagne realiseerden we +25% meer omzet én kenden we een forse toenamen van het aantal bezoekers van + 22%!
Dominique Somers, zaakvoerder SKM