Play4-programma’s doen het uitstekend in een drukke septembermaand

September was een drukke maand in tv-land, met veel nieuwe programma’s en gevestigde waarden. Maar het was toch vooral een maand waarin Play4 zijn ambities alvast kon waarmaken en het meest kon groeien binnen de commerciële doelgroep VVA 18-54. Mensen kijken meer dan ooit wanneer ze willen en waar ze willen, maar ze blijven wel vlot hun weg vinden naar de Play-content.

Elke avond opent Play4 om 20u de tv- en actuadeur met De Tafel van Vier, waarin Gert Verhulst samen met gasten zoals Zuhal Demir, Liesbeth Van Impe, de ouders van Remco Evenepoel en Wouter Beke kan inspelen op wat er écht leeft in Vlaanderen. En ook later op de avond blijft de talkshow relevant met een tweede kijkmoment. Ondertussen haalt De Tafel van Vier gemiddeld 275.000 kijkers en 8% marktaandeel op. Daarmee doen Gert en co het ook beter dan de andere Vlaamse actuashows en dat in een erg concurrentieel tijdslot. Om 21u bewijst De Allerslimste Mens ter Wereld opnieuw zijn kracht, zowel op televisie als online, met elke aflevering een kijkcijferscore vlot boven het miljoen. Gemiddeld haalt de populaire quiz van Erik Van Looy 1.051.000 kijkers en 34.1% marktaandeel. Bovendien is het ook nog eens veruit het best bekeken seizoen op GoPlay.

Lokaal gemaakte programma’s van Play4 zetten sowieso de toon, want los van Gert en Erik – die van maandag tot donderdag het beste van zichzelf geven – zet ook het trio Ooit Vrij, Klopjacht en Het Parket in september zeer goede resultaten neer. Ooit Vrij bevestigt met een gemiddelde van 431.000 kijkers en 26.1% marktaandeel, Klopjacht zit gemiddeld aan 635.000 kijkers en 31% en Het Parket overtuigt gemiddeld 477.000 kijkers en 24.4% marktaandeel.

Oktober wordt minstens even boeiend, want vanaf zaterdag 1 oktober krijgt Play4 er een straf weekendprogramma bij: Extreme Makeover Vlaanderen, waarin vrienden, familie en buren het huis onder handen nemen van een gezin dat een zware tegenslag heeft gekend. Anders dan het ‘larger than life’ Amerikaanse origineel brengt James Cooke ons prachtige portretten van en met warme mensen. En vooral mooie televisie.

Bron: CIM TV – Noord – aantal kijkers live+uitgesteld+webrating+rerun – marktaandeel VVA 18-54 1ste kijkmoment – data beschikbaar 28/09/’22

Interesse om te adverteren?

Contacteer ons