Njam! blijft scoren in een sterk veranderende markt
Hoogste bereik in 5 jaar
Njam! TV behaalde in 2021 haar hoogste gemiddelde maandbereik van de afgelopen 5 jaar. Daar waar 2021 aanvankelijk een zeer moeilijk jaar werd, werd het voor njam! een historisch jaar! De televisiezender behaalde in 2021 het hoogste gemiddelde maandbereik (30%) op de doelgroep VVA 18-54 van de afgelopen 5 jaar.
Het maandbereik piekte in december zelfs tot 2,4 miljoen unieke kijkers wat meteen ook de hoogste score was sinds het bestaan van njam!. Met programma’s als ‘Klaar in 20 minuten’ slaagde we erin bijna 2 miljoen unieke kijkers te bereiken. Uit de eerste metingen van 2022 blijkt dat njam! de stijgende lijn doortrekt: in januari 2022 behaalde de zender een maandbereik van 2,5 miljoen unieke kijkers. Het profiel van de njam! kijker is jonger, actiever en meer upscale dan dat van de gemiddelde TV-kijker.
Sterke online groei
Ook online kon njam! in 2021 zeer mooie resultaten voorleggen. Met meer dan 8 miljoen gebruikers en 36 miljoen paginaweergeven is het duidelijk dat vele kookliefhebbers hun weg vinden naar de website van njam!, die vandaag de dag maar liefst 6.000 kwalitatieve recepten telt! Zo’n 71% van de site-bezoekers komt uit België maar ook bij onze noorderburen maakt njam.tv een sterke opmars. Zo’n 25% van de websitebezoekers komt uit Nederland.
Op sociale media kon njam! in 2021 ook haar fanbase flink uitbreiden. Vooral YouTube en Instagram kenden een grote groei met respectievelijk 53% en 22% meer volgers ten opzichte van 2020. De maandelijkse nieuwsbrief van njam! met de laatste nieuwtjes uit culi-land, telt ondertussen meer dan 165.000 abonnees. Daarnaast ontvangen meer dan 56.000 foodies elke vrijdag hun weekmenu mailing boordevol inspirerende recepten.
Door deze groei op al haar kanalen, is njam! meer dan ooit hét uitgelezen platform voor adverteerders die een zo breed mogelijk culinair publiek willen bereiken.
Hoogste advertentie-inkomsten sinds de start van njam!
Ook op vlak van advertentie-inkomsten was 2021 een topjaar voor njam!: met een omzetstijging van maar liefst 42%, gaat 2021 de geschiedenis in als beste boekjaar ooit!
Steeds meer adverteerders vinden hun weg naar njam! en kiezen hiermee bewust voor creatieve en op maat uitgewerkte 360° campagnes, waarin story-telling steeds key is. Bij njam! kunnen adverteerders het verhaal achter hun bedrijf vertellen, of de USP’s van hun product in de kijker zetten, wat in klassieke campagnes vaak onmogelijk is.
Ook in 2022 zet njam! weer vol in op content creation en story-telling, met nieuwe inspirerende TV-programma’s en online video formats, waarin brands op een kwalitatieve manier geïntegreerd kunnen worden.
Benieuwd naar hoe dit in z’n werk gaat? Neem dan zeker contact op met je sales contact voor meer info.