Nieuw! Snap Commercials vanaf nu beschikbaar in België
De commercials van Snapchat bleken eerder dit jaar al enorm succesvol te zijn in Nederland en Frankrijk. Deze nieuwe commerciële optie hielp niet alleen om de naamsbekendheid van merken te vergroten, maar ook om extra tv-bereik te creëren.
Premium videoadvertentie
Eén van de sterktes van de Snapchat commercials is dat ze non-skippable zijn. Het gaat om verticale videoadvertenties die met geluid tussen de content van Snapchat Discover verschijnen en telkens zes seconden duren. Daarnaast is het ook mogelijk om langere video’s van maximum drie minuten in te zetten (Extended Play Commercials). De eerste zes seconden van de video zijn dan non-skippable. Snapchatters krijgen de commercials enkel te zien in de Discover omgeving.
Snapchat Discovery werd in 2015 gelanceerd met oorspronkelijk enkel internationale videocontent, maar sinds 2020 is er ook een aanbod van Nederlandstalige content te zien. Deze content wordt geproduceerd door goedgekeurde partners, wat de adverteerder de zekerheid geeft dat zijn advertenties steeds in een brand safe omgeving worden getoond.
Meer dan 40% van de Belgische Snapchatters kijkt op maandbasis naar Discovery content in de Snapchat app. Ze kijken dagelijks 35% langer naar Discovery content in vergelijking met vorig jaar.
Sterke resultaten
Snap Ads en commercials gaan hand in hand en geven samen betere resultaten. Door Snapchat commercials aan je reguliere Snap Ads – campagne toe te voegen, creëer je een grotere impact voor je merk. Bovendien toont onderzoek aan dat de gecombineerde inzet resulteert in een hogere ad awareness (2,3x) en brand awareness (4,9x) in vergelijking met de inzet van enkel Snap Ads in een campagne.
Hoewel er nog geen concrete cijfers beschikbaar zijn, gebruiken adverteerders uit Nederland en Frankrijk de commercials om extra reach (incremental reach) te behalen bovenop hun tv-campagne. Hiervoor hergebruiken ze hun bestaande tv-spot of online videospot.
Specificaties en targeting
De commercials kunnen als een non-skippable zes seconden variant worden ingezet of als een Extended Play Commercial met een maximale videolengte van drie minuten. De videoadvertenties hebben net als de reguliere Snap Ads een verticale beeldverhouding (9:16). De commercials zijn het perfecte hulpmiddel om een hogere ad awareness te creëren en video views-doelstellingen te behalen. Bovendien kan er doorgelinkt worden naar een externe website, AR-lens of langere video binnen Snapchat. Daarbij gelden de reguliere targeting opties van Snapchat.