Meest diverse najaar ooit bij Play Media resulteert in sterke cijfers
Eén van de must-see programma’s trekt mee aan de succeskar en is dé nieuwste tv-hit van het moment op Play4 dit najaar: Klopjacht. De eerste aflevering vorige week was duidelijk ook most wanted in Vlaanderen: in totaal staat de teller al op 994.769 kijkers en 37% marktaandeel (totaal aflevering 1 met herhalingen). Gemiddeld zit de reeks na twee afleveringen op 641.690 kijkers en 35.2% marktaandeel.
Ook De Slimste Mens ter Wereld dendert voort en doet het zelfs even goed als vorig corona-jaar. De eerste twee weken kregen Erik en zijn bende gemiddeld 1.086.858 kijkers over de vloer, wat goed is voor 47% marktaandeel. Daarmee is De Slimste Mens ter Wereld afgetekend marktleider in zijn tijdslot. Online blijft de populaire quiz enorm populair, met gemiddeld 53.000 views per volledige aflevering. Voor de eerste aflevering tikt dat aantal zelfs door tot 90.000 views.
Scheire en de Schepping maakte zijn wederoptreden en deed dat met glans: Lieven Scheire palmde met zijn karrenvracht aan wonderlijke wetenswaardigheden gemiddeld 451.643 kijkers in, goed voor 25.1% marktaandeel. De Rechtbank, ondertussen al bezig aan seizoen 11, blijft één van de vaste waarden: gemiddeld 511.857 kijkers en 21.5% marktaandeel. Vanaf volgende week trekt De Rechtbank nog drie afleveringen naar assisen. Sinds deze week kreeg Play4 ook versterking van de drerries van de nieuwe fictiereeks Grond en de bakkers van een nieuw seizoen Bake Off Vlaanderen: 448.506 kijkers & 19.2% marktaandeel en 397.306 kijkers & 22.9% marktaandeel, en dat over verschillende uitzendmomenten heen. Temptation Island draagt zijn steentje bij op Play5 en verleidt gemiddeld elke week 276.469 kijkers, wat goed is voor 21% marktaandeel. Net als bij De Slimste Mens ter Wereld zit ook bij Temptation Island een groot online publiek te wachten op nieuwe content: gemiddeld ruim 99.000 views per volledige aflevering.