Lang leve tv: sterke groei voor regionale zenders en Play-familie

Met een drukke sportzomer in het vizier loopt het televisievoorjaar op z’n einde. En wat voor één! Alle Play-zenders samen zijn goed voor een marktaandeel van 21,1% (VVA 18-54) en kunnen zo een groei van maar liefst 6% optekenen t.o.v. vorig jaar. Play4 sluit zelfs het beste voorjaar ooit af met een marktaandeel van 14,4%. Nieuwkomers zoals De Cooke & Verhulst Show, De Bachelorette, Over De Oceaan en Big Brother zorgden mee voor dit succes.

Ook onze nieuwszenders blijven scoren. Een bevestiging van een trend die zich al enkele jaren aftekent bij de regionale zenders van De Buren: zo steeg het gemiddelde dagbereik van ATV, TV Limburg, TV Oost en Rob TV met 19,5% (Q1 2021 vs. Q1 2020). Alle nieuwszenders samen bereiken dagelijks maar liefst één vierde van de mensen uit de regio, goed voor gemiddeld 730.000 kijkers per dag. Ook online vinden kijkers steeds meer en meer hun weg naar deze regionale sterkhouders, wat resulteert in een bereik van 29 miljoen views.

De cijfers hierboven bewijzen dat televisie het medium bij uitstek blijft om de grote massa te bereiken. De klassieke tv-spot vormt nog steeds de basis van een sterke mediacampagne. Een groot bereik en een sterke impact gegarandeerd! Richt je met je merk liever je pijlen op een specifieke doelgroep? Dan is Smart AD de oplossing. Deze reclamevorm combineert de kracht van het massamedium tv met de specifieke personalisatiemogelijkheden van de digitale media.

Bij Ads & Data bereik je met de juiste zenderkeuze jouw doelgroep in een mum van tijd.

Bron: CIM TV NOORD, Q1 2021 & VRM Q1 2021

Graag meer weten over tv-campagnes?

Contacteer Martine Schrijvers, Sales Director Direct via Martine.Schrijvers@adsanddata.be.