De slimme inzet van data leidde tot een verdubbeling van het bereik van Cristal
De brand campagne van Cristal is het perfecte voorbeeld van onze data-geoptimaliseerde aanpak waarin lineaire televisie op een slimme manier wordt gecombineerd met online video en Smart AD. Cristal had een duidelijke doelstelling voor ogen: jongere consumenten aanspreken en tegelijkertijd de ad waste drukken om een lagere kost per impact te realiseren. Zo gezegd, zo gedaan!
De campagne bestond uit twee waves, waardoor er 3 kijkerssegmenten werden gecreëerd op basis van:
1. de settop box data van de lineaire campagne
2. de settop box data van de Smart AD – campagne
3. de account data van de online video campagne
Tijdens wave 2 kwam de grootste winst tot stand. Hier werden enkel de kijkers getarget die de campagne van Cristal tijdens wave 1 nog niet hadden gezien. Lineaire televisie werd even aan de kant geschoven en de campagne werd volledig ingezet op Smart AD en GoPlay. Een slimme zet, want door een datagedreven combinatie van lineaire televisie met online video en Smart AD wist Cristal haar bereik meer dan te verdubbelen.
We waren heel aangenaam verrast door de goede resultaten die meteen ook onze mediastrategie bevestigden. Dankzij de combinatie van lineaire tv met online video en Smart AD, en vervolgens de data met elkaar te kruisen, hebben we ons bereik maar liefst 2,5 keer verhoogd. Een overduidelijk succes dus en dit met een geoptimaliseerd budget. Bij Cristal zijn we helemaal overtuigd van deze aanpak.
Coral Dalcq, Media en influence manager bij Alken MaesOok interesse in een datacampagne mét resultaat?
Contacteer Ann-Sophie Libbrecht, Innovation Manager via Ann-Sophie.Libbrecht@adsanddata.be