Het podcastfestival

Podcasts zijn hot. Ze zijn overal. Nu ook live op het DS Podcastfestival in Kursaal Oostende op 1 & 2 april 2022. Een tweedaags feest voor het oor met het beste dat podcast te bieden heeft.

Klanten die luisteren. Inspirerende cases van adverteerders

Podcasts zijn populairder dan ooit en worden dagelijks massaal beluisterd. Maar waarom zijn deze tegenwoordig zo populair geworden?

Het zit zo dat podcasts de luisteraar mee in het gesprek slepen. Een saaie treinrit kan dus al snel een interessant debat worden. Het assortiment aan onderwerpen is enorm. Zo zijn er podcasts ter ontspanning en voor het amusement maar er zijn ook podcasts met zakelijke onderwerpen, podcasts over het nieuws en zo veel meer. Overal ter wereld veroveren podcasts de oren én de harten van de bevolking en hierdoor is dit de perfecte kans via dit middel reclame te maken. Het bereik van podcasts is in het afgelopen halfjaar zo goed als verdubbeld. Personen die eerder aangaven dat ze maandelijks naar een aflevering luisterden doen dit ondertussen al wekelijks of zelfs vaker. Wereldwijd is het aantal luisteraars met 367% gestegen. In België luistert 16% van de Spotify-gebruikers minstens één keer per maand naar een podcast.

Het podcastfestival is een 2 daags evenement georganiseerd door De Standaard. Het is een werkelijk feest voor het oor met het beste wat podcasts te bieden hebben. Het festival bestaat uit 2 delen met op vrijdag de Industry day, een dag voor professionelen en voor al wie reeds een podcast de wereld heeft ingestuurd, en zaterdag een waaier aan live-opnames, avant-premières, panelgesprekken, Q&A’s en ontmoetingen met spraakmakende (inter)nationale podcastmakers.

Steeds meer adverteerders spitsen de oren. Ads & Data, het Sales House van o.a. De Standaard, is vrijdag (13u – 14u30) aanwezig in het Kursaal Oostende en  zet uiteraard ook steeds meer in op podcasts en nodigde adverteerders en reclamemakers uit om hun verhaal te brengen. Ze brengen hier een aantal inspirerende cases van o.a. Delhaize, Decathlon, GTB, Hedin Automotive en A.S. Adventure. Met extra duiding door Wouter Van Driessche (podcastagentschap Uitgesproken) en Ilse Baele (marketing director Ads & Data).

Zin om naar naar ons te komen luisteren op Het podcastfestival? Contacteer ons dan zeker via: marketing@adsanddata.be

Meer info

De sessie van Ads & Data staat gepland op vrijdag 1 april van 13u tot 14u30.

Tickets kopen kan via deze link: https://podcastfestival.standaard.be/nl/tickets/