Het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’: de toekomst van adverteren
Eénvoud troef binnen het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’
Waar Play het de kijker zo gemakkelijk mogelijk wil maken om zijn of haar favoriete content terug te vinden, streeft Ads & Data ernaar om voor de adverteerders en de media agencies éénvoud te brengen door het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’ te lanceren. Door de veelheid aan platformen wordt het voor de adverteerder steeds complexer om campagnes te boeken. Ads & Data heeft door middel van dit unieke ecosysteem hiervoor de oplossing.
Het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’ verbindt de online wereld met de klassieke tv-wereld, die van de settopboxen. Zo wordt de Smart AD- en GoPlay – inventaris binnen de settopbox omgeving samengevoegd met de online inventaris die zich in de GoPlay en Telenet TV app bevindt. Later wordt dit mogelijk nog verder uitgebreid met andere partners. In dit ééngemaakte ecosysteem kunnen we telco data, online data en data van de adverteerder aan elkaar koppelen en over de verschillende omgevingen heen inzetten om zo doelgericht te adverteren. Die koppeling gebeurt steeds op een veilige, GDPR-proof manier in een ‘data clean room’ (bijv. InfoSum), waar alle data steeds op een anonieme manier worden verwerkt en gematcht. Ads & Data is de eerste speler op de markt die – dankzij haar aandeelhouders Proximus en Telenet – ook telco data integreert. Dit maakt het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’ uniek en creëert een absolute meerwaarde voor de adverteerder.
Ads & Data – consent van groot belang
Eén van de belangrijkste pijlers om het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’ te realiseren, was het uitrollen van de ‘Ads & Data – consent’ waarbij surfers de noodzakelijke toestemming geven om hun data te verzamelen en te profileren voor gepersonaliseerde advertenties op de media van alle Ads & Data – partners. Deze consent wordt via verschillende ‘ingangen’ opgebouwd: wanneer een gebruiker ‘Ads & Data – consent’ geeft voor zijn behavioural en account data bij minimum één van de Ads & Data – partners, kunnen we deze data ook inzetten op de platformen van de andere partners. Dit maakt de koppeling van telco data (Telenet en Proximus) aan online data (Play Media, Mediahuis, De Buren en VRT) in het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’ mogelijk. Alle persoonlijke gegevens vallen onder ‘account data’, terwijl ‘behavioural data’ betrekking heeft op het kijk- en surfgedrag van de gebruiker.
Sinds januari is het mogelijk om dezelfde campagnes over de verschillende platformen heen voor zowel lineaire als online kijkers uit te rollen. Dankzij het aandeelhouderschap van Proximus, Telenet en Mediahuis beschikt Ads & Data over de vereiste consent en data voor alle gebruikers en kunnen we gepersonaliseerde advertenties aanbieden. We zijn dan ook bijzonder trots dat we met dit unieke ecosysteem pionier zijn in de reclamewereld. Door nóg relevanter te gaan targeten, kunnen we de adverteerder nog meer op zijn wenken bedienen.
Bart Demeulenaere, CCO Ads & Data
Het ‘Ads & Data Total Video – ecosysteem’ maakt het boeken van campagnes op basis van een CPM eenvoudig voor een adverteerder. Maar hét grote voordeel voor de adverteerder is dat hij zijn doelpubliek nóg doelgerichter kan aanspreken binnen dit unieke ecosysteem. Bovendien is het ook mogelijk om short form video of display aan een campagne toe te voegen. Iets waar Ads & Data in de toekomst nog meer op wil inzetten.
Benieuwd wat het Total Video – ecosysteem voor jouw merk kan betekenen?
Download hier onze onepager en kom alles te weten over het Ads & Data Total Video – ecosysteem.