Een ‘merk’waardige podcast, waarom? Daarom!

De groeiende populariteit van podcasts spoort meer en meer merken aan om zich aan deze unieke vorm van storytelling te wagen. Met een podcast op maat is het mogelijk om je doelgroep op een persoonlijke manier aan te spreken, waardoor je merk menselijker wordt. Podcasts kunnen bovendien bijdragen aan de geloofwaardigheid van je merk door niet alleen informatieve, maar ook educatieve content te brengen. Naast een branded podcast is het uiteraard ook mogelijk om aan podcast sponsoring of advertising te doen. Hieronder vertellen we je graag waarom het de moeite is om in de oren van je doelgroep te kruipen.

Het medium bij uitstek om een jonge doelgroep te bereiken

  • Maar liefst 57% van de Belgen luistert naar podcasts.
  • De meest actieve podcastluisteraars zijn tussen 25 en 34 jaar oud.
  • 31% van de podcastluisteraars vindt de weg naar een podcast via een website of app van een Vlaams mediamerk, een stijging van 7% t.o.v. vorig jaar.

Podcasters hebben oren naar reclame

Meer dan 60% van de gebruikers zegt naar podcasts te luisteren tijdens zijn of haar vrije tijd, waarvan de meerderheid advertenties of sponsorboodschappen niet erg vindt. Dit, omdat ze zich er bewust van zijn dat het een middel is om de podcast mogelijk te maken. De doelgroep in kwestie neemt de tijd om te luisteren op een zelfgekozen moment, waardoor ze ontvankelijker zijn voor de aanwezigheid van merken. Ruim 85% van de luisteraars draagt een hoofdtelefoon, waardoor je als het ware je merkboodschap rechtstreeks in het oor van je doelgroep kan fluisteren.

Een brede waaier aan podcasts

Context is God! Ads & Data biedt een gevarieerd aanbod van podcasts aan. Door je advertentie in de juiste context te plaatsen, verhoog je de relevantie van je advertentie en de betrokkenheid van je potentiële klant. Als reclameregie doen we dan ook het nodige om jouw merk helemaal tot zijn recht te laten komen in één van onze podcasts. Om je een idee te te geven aan het aantal luisteraars, hieronder wat cijfers.

  • DS Vandaag gemiddeld 20.000 luisteraars
  • Achter De Schermen gemiddeld 25.000 luisteraars
  • De Stemmen van Assisen gemiddeld 45.000 luisteraars

Bron: CIM

Jouw merk tussen de oren van onze podcastluisteraars?

Svooike Demunter

Svooike Demunter

Sales Product Specialist +32 472 22 30 54 Svooike.Demunter@adsanddata.be