bol.com en Billie zorgen voor een ‘holly jolly Christmas’

Ads & Data creëerde samen met bol.com een unieke campagne om iedereen een magische kerst te bezorgen. ‘De winkel van ons allemaal’ heeft dan ook alles in haar mars of beter gezegd in haar assortiment om te helpen ‘vroeg’ en ‘groot’ uit te pakken tijdens de kerstperiode. Ads & Data Brand Studio kwam op de proppen met een crossmediaal verhaal met het lifestyle magazine Billie in de hoofdrol.

Voor bol.com kan het nooit vroeg genoeg kerst zijn. Daarom ging Ads & Data Brand Studio ‘jingle bells all the way’ door een redactioneel partnership met Billie op te zetten. Een samenwerking die uit twee delen bestond. In fase één lanceerde het lifestyle magazine een wedstrijd waarbij er een heuse Christmas Home Makeover te winnen viel. Deelnemen kon heel éénvoudig via de landingspagina kerst.billie.be waar kerstfanaten moesten vertellen waarom zij het verdienden om een volledig versierd kersthuis te winnen. De wedstrijd werd twee weken lang zowel vanuit redactionele als native hoek ‘groot’ ingezet. In Billie verschenen er verschillende redactionele artikels rond een vroege kerst, gevolgd door een oproeppagina en een CTA via de Instagrampagina van Billie. Daarnaast zaten er ook integraties in de Billie-nieuwsbrieven en de nieuwsbrieven van de krantenwebsites van Mediahuis. Als kers op de kersttaart liep er op de Play-zenders een op maat gemaakte co-branded oproepspot van Billie en bol.com.

Over de verschillende fasen heen verschenen er native spreads in Billie op maat van bol.com en een native long read die per fase werd aangevuld met relevante artikels. Op die manier bleef de campagne levendig en het doelpubliek aandachtig.
Tijdens fase twee kregen uit de maar liefst 1.763 inschrijvingen 3 winnaars een onvergetelijke Christmas Home Makeover. De winnaars werden in een redactionele portrettenreeks in Billie voorgesteld. Bovendien mochten ze ook de hoofdrol vertolken in een ‘reveal spot’ die niet alleen op de Play-zenders te zien was, maar ook via de krantenwebsites van Mediahuis, de native longread en GoPlay.be.

Bol.com bewijst met deze campagne dat ze echt ‘de winkel van ons allemaal’ zijn en dat kerst dit jaar pas echt start als er een bol.com-doosje opengaat.

Bij Ads & Data proberen we vanuit onze merken, titels en doelgroepen alles op alles te zetten om de perfecte match te vinden. De bol.com case is een mooi voorbeeld van hoe een crossmediaal partnership een win-win kan zijn voor alle partijen. Met dit sterke concept zijn we erin geslaagd om onze gezamenlijke doelgroep aan te spreken, te activeren en te inspireren. Voeg daar de kracht en het bereik van onze Ads & Data – mediakanalen aan toe en een impactvolle campagne zoals die van bol.com is geboren.

Els Vercauteren, Brand Studio Ads & Data

Ook op zoek naar inspiratie voor een crossmediaal partnership?

Contacteer Elissa.Betrains@adsanddata.be voor meer info!