Billie, het lifestylemagazine goes ‘SustainaBilliety’!

Nu zaterdag 5 juni transformeert Billie - de 360° lifestyle propositie van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg - voor één keer in ‘SustainaBilliety’. Dit om de aandacht te vestigen op duurzaamheid, een actueel thema dat niet alleen bij de consument sterk leeft, maar ook bij de adverteerder.

Billie wist op korte tijd niet alleen de harten van de lezers te veroveren, maar ook van de adverteerders. Het geheim? De unieke identiteit van het magazine. Billie wil niet alleen lifestyle-inspiratie delen, maar wil ook ‘Bruikbaar’ zijn. De servicegerichte aanpak staat centraal: de content van Billie moet voor de lezer op elk moment van de dag via elk device en format raadpleegbaar zijn. Naast de printversie bij de krant is Billie ook online via mobile, video’s, podcasts en newsletters te consumeren.

De ‘SustainaBilliety’ – editie staat helemaal in het teken van ‘duurzaamheid’. Met zo’n 28 pagina’s partnercontent slaagt deze speciale editie van Billie erin om een sterk verhaal te brengen waar adverteerders maar al te graag hun merk aan linken. Het nummer was dan ook in een mum van tijd uitverkocht. Maar liefst 16 adverteerders tekenden in op ‘SustainaBilliety’.

Billie met de ‘B’ van bewustzijn
Het lifestylemagazine kiest resoluut voor relevante topics met een laagje interactiviteit, dit om de betrokkenheid bij haar doelpubliek te verhogen. Op deze manier wil Billie nét dat tikkeltje extra aanbieden en daadwerkelijk iets betekenen voor haar lezers. De ‘SustainaBilliety’-versie is hier dan ook een mooi voorbeeld van. In deze editie wordt ingezoomd op het belang van duurzaamheid. Hoe brengen we mens, milieu en economie met elkaar in evenwicht? Een belangrijke vraag waarmee Billie haar lezers wil inspireren om bewust een duurzamer leven te leiden.

Slim adverteren
Het crossmediale karakter van het magazine spreekt heel wat adverteerders aan, aangezien Billie haar doelpubliek zowat overal weet te bereiken. De Brand Studio van Ads & Data sloeg de handen in elkaar met heel wat bekende merken om samen tot boeiende advertorials te komen waar de lezer iets van kan opsteken. Dit resulteerde in een sterk staaltje native content.

Zo ging C&A een crossmediale samenwerking aan met Billie om duurzame kledij in de kijker te zetten.

Bij C&A willen we duurzaamheid gemakkelijk maken. Voor iedereen. Een medium dat zijn titel aanpast om net die boodschap uit te dragen die wij als kernwaarde vooropstellen. Daar werken we graag mee samen. Ook de kwinkslag met de woordspeling vonden we leuk. Onze communicatie rond duurzaamheid gebeurt immers ook in een positieve, moderne en vooral luchtige look en feel. Het tijdstip kon niet beter : aan het begin van onze zomercampagne waarbij de collectie van gerecycleerde swimwear een belangrijke rol speelt. Het native verhaal in Billie verbindt onze boodschap met de lopende campagne op televisie en social. Het werkt dus versterkend. Je kan al lang niet meer zonder crossmediale mediamix. We combineren graag met het medium ‘magazine’ als het gaat om vertrouwen creëren. Billie is er in korte tijd in geslaagd om dat bij zijn lezers te genereren. Engagement speelt daar een grote rol bij. En laat duurzaamheid nu net een onderwerp zijn dat engagement vooropstelt. We willen dat iedereen weet dat je geen hogere prijs hoeft te betalen voor modieuze én duurzame outfits.

Sven Verresen, Media, PR, Events & Partnership Specialist C&A België-Luxemburg

“Bewuster omspringen met je levensstijl en met alle spullen die je daarbij omringen, zit helemaal in deze tijd. Het thema duurzaamheid komt langs alle kanten binnen op de redactie: in lezersonderzoeken is er spontaan vraag naar, de persberichten lopen ervan over, uit het mailverkeer met onze lezers blijkt het, onze eigen redacteurs zijn ermee bezig, zowel op het werk als in hun leven daarnaast. Dat de nood aan dit verhaal ook bij lifestylemerken groot is, maakt een speciale magazine-editie als de SustainaBilliety nog relevanter. Dit gaat over de toekomst, dit ís de toekomst.”

Greet Vanderhoeven, Chef Billie

Jouw merk linken aan Billie?

Contacteer Peter Verrept, Creative Sales Expert bij Brand Studio via Peter.Verrept@adsanddata.be.