Zet jouw merk in de kijker in het Big Brother-huis!

Enkele onbekende Vlamingen en Nederlanders zitten sinds gisteren opnieuw samen opgesloten in het inmiddels wereldberoemde Big Brother-huis en dat gaat traditiegetrouw gepaard met een wekelijkse liveshow. De Nederlandse presentatrice Geraldine Kemper tekent voor deze editie al voor de keer op rij present met Tatyana Beloy die Geraldine zal vervoegen als nieuwe Vlaamse host.

Even de succescijfers van het voorgaande seizoen opfrissen?
Big Brother hield per aflevering gemiddeld 333.000 kijkers aan het scherm gekluisterd, wat goed was voor een marktaandeel van 20,3% op VVA 18-54. Dat resulteerde in een totaal bereik van maar liefst 4,7 miljoen Vlamingen oftewel 82% van de doelgroep VVA 18-54. De populaire realityreeks bereikte zowel via tv als online een erg jong (63% 18-54 of 27% 18-34) en vrouwelijk (58%).

Ook de livestream op GoPlay.be en Play247 kon heel wat Vlamingen bekoren, 1,2 miljoen om exact te zijn. De teller van Goplay.be staat in totaal op 11 miljoen views voor Big Brother (short form, long form en live).

Bij een nieuwe host hoort natuurlijk ook een gloednieuw huis. Kleur is dit seizoen het thema en kunstenaar Fank Visser slaagde erin om het huis om te toveren in een warm en uitgesproken kleurenpalet.

‘Big Brother’ blijft onvoorspelbaar en dus is ook dit seizoen alles weer anders in zijn experiment. In het huis is een doorzichtige kluis aanwezig met daarin de jackpot van €100.000, die ze gedurende het spel kunnen beïnvloeden. Dit is niet het enige geld waar de bewoners mee te maken zullen krijgen: ze kunnen ook geld verdienen voor in het Big Brother huis. Met deze Big Brother coins kunnen de bewoners items bemachtigen uit ‘The Wall’. Als adverteerder is het mogelijk om jouw product te integreren in ‘The Wall’. De bewoners hebben heel wat keuze, gaande van luxeproducten tot enkele ‘cravings’ zoals bijvoorbeeld chocolade, koffie of bier.

Daarnaast zullen de bewoners elke week strijden voor de Power of Nomination. Ook anders dit jaar is een nieuwe, geheime plaats in het Big Brother huis, waar de bewoners individueel zullen strijden voor een belangrijke, mysterieuze prijs.

Jouw merk in het Big Brother – huis? Dat kan!

Contacteer Gieljan Van Belle, Project Manager Brand Studio via Gieljan.Van.Belle@adsanddata.be voor meer info.