Betover je doelgroep met Halloween AR-beleving op Snapchat

Halloween, dat is pompoenen snijden en verkleedpartijen. Ideale speelse omgeving om jouw product of dienst in de kijker te zetten op Snapchat.

Halloween wordt steeds populairder bij ons.  Pompoenen snijden en verkleedpartijen, een griezel filmavond, …  Binnenkort is het zover. Hier en daar zie je ook al Halloweenversieringen aan huizen en in tuinen, maar Halloween wordt vooral gevierd met vrienden en op Snapchat vastgelegd en gedeeld.

Voorbereiding is alles

De geschikte outfit voor dat halloweenfeestje hangt niet zomaar klaar in de kast. Snapchatters gaan bij elkaar op zoek naar inspiratie en via AR try-ons vragen ze advies om in hun rol van sexy skelet of meedogenloze mummie te kruipen. Dit is de kans voor merken om al vanaf eind september uit te pakken met AR-beleving rond hun producten die betrokkenheid creëren en zorgen voor een leuke ervaring tot en met 31 oktober. Zorg er dus voor dat je merk deze hele tijd top-of-mind blijft.

Als merk inspireer je Halloween-shoppers met AR! Van productvisualisatie tot het passen van kleding en de nieuwste make-up trends, boeiende interacties met je merk zorgen ervoor dat shoppers zich zeker voelen over hun aankopen voor Halloween en helpen hen al het griezelige plezier te vieren met hun community van goede vrienden en familie.

Halloweenverhalen worden verteld via Snapchat

Een van de meest populaire producten met Halloween zijn de Snap Lenzen.  Wie heeft er nog geen lens geprobeerd die je gezicht veranderd in een zombie of pompoen?  Met Halloween worden dan ook gigantisch veel hilarische Snaps gedeeld tussen vrienden en familie.  Zorg ervoor dat jouw merk deel uitmaakt van de Halloween beleving met een multi-formatstrategie op Snapchat: Snap Ads, video, lenzen, AR-beleving. Snap AR kan je inzetten in elke fase van de sales funnel.  Onderzoek toont aan dat AR in combinatie met video zorgt voor positieve associatie en stimuleert aankoopintentie.

Werk een solide strategie uit op Snapchat die een positieve impact heeft op je KPI’s, ROI en je doelstellingen in elke fase van de sales funnel.  

Betover je doelgroep!

Halloween is meer dan verkleedfeesten, pompoenen en skeletten in je voortuin. Het is een geschikt moment om als merk Snap AR te gebruiken om verbinding te maken met je doelgroep en je merk top of mind te brengen in de herfstperiode van eind september tot eind oktober.

Nog vragen? Contacteer onze experten…

Leen Vloemans

Sales Product Specialist +32 474 82 57 56 Leen.Vloemans@adsanddata.be

Valérie Heyse

Sales Product Specialist +32 473 87 71 58 Valerie.Heyse@adsanddata.be