AR hervormt de winkelervaring

Augmented reality verandert de manier waarop Snapchatters winkelen. Het creëert nieuwe digitale ervaringen en maakt het mogelijk om kleding, accessoires en schoonheidsproducten te ontdekken, te passen en te kopen, en om woonartikelen en andere producten te bekijken in hun eigen ruimte, waar ter wereld ze zich ook bevinden.

Wat moet je als marketer weten?

Creatie

De nieuwe Snap 3D Asset Manager vereenvoudigt de ontwikkeling en het beheer van 3D assets. Met AR-beeldverwerkingstechnologie kunnen geselecteerde kledingmerken gebruikmaken van productafbeeldingen die ze al in hun catalogi hebben staan om er AR-lenzen van te maken. Omdat er geen 3D-elementen nodig zijn, kunnen AR-ervaringen sneller en op grotere schaal worden gecreëerd.

Ontdekken in Dress Up

Dress Up is een gloednieuwe bestemming voor Snapchatters en bevat het beste van AR mode en try-on ervaringen van ontwerpers, retailers en modemerken allemaal op één plek. Het is vanaf nu beschikbaar in Snapchat’s Lens Explorer. Om deel te nemen aan Dress Up, post je gewoon je AR Shopping Lenses op het gratis Public Profile van je merk op Snapchat.

Digitale probeerervaringen

Met Camera Kit voor AR Shopping biedt Snapchat een nieuwe kans om Snap’s AR-technologie voor het uitproberen en visualiseren van producten rechtstreeks in 3D mobiele apps te brengen. Geselecteerde partners kunnen het winkeltraject voor hun publiek transformeren door digitale probeerervaringen te tonen op productdetailpagina’s in iOS- en Android-apps.

Bekijk onderstaande video en ontdek de evolutie van shopping op Snapchat: