Ads & Data Brand Studio beantwoordt aan de behoefte van adverteerders die voor native advertising kiezen met de ‘Quality Read’
De kracht van native advertising binnen een nieuwscontext
Native advertising is een methode die adverteerders helpt hun verhaal op quasi redactionele wijze bij hun beoogde doelgroep te brengen. Deze manier van adverteren kan via verschillende kanalen worden ingezet: online, via video of print. Op nieuwssites betekent dit dat de lezer ‘native ads’ te zien krijgt als nieuwsartikelen of video’s in de vorm en functie van redactioneel nieuws.
Om adverteerders te laten kennismaken met de kracht van native advertising binnen de titels van de kwaliteitsnieuwsmerken uit het Ads & Data – netwerk, lanceert Brand Studio het e-book ‘Native Advertising & Quality Read’. Onderzoek toont immers aan dat native adverteren binnen de context van premium nieuwsmerken duidelijk resulteert in meer consumentenvertrouwen richting de adverteerder. Onze Mediahuis-titels (De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg) zijn de belangrijkste dragers van deze reclamevorm. Bij Ads & Data krijgt de adverteerder vanaf 1 januari 2023 ook de zekerheid dat de native artikelen wel degelijk gelezen worden door het inzetten van de ‘Quality Read’.
QR = 100% aandacht gegarandeerd
Kwalitatieve clicks worden steeds belangrijker voor adverteerders. De ‘Quality Read’ garandeert dat de consument de boodschap wel degelijk gezien heeft. Zo betalen adverteerders enkel voor views die leiden naar artikels die 100% gelezen worden.
Dankzij nieuwe technologieën is het mogelijk om accuraat te meten. Een vernieuwde, betere versie van de ad-serving software en de mogelijkheden om het leesgedrag per pagina te kunnen meten, zorgen ervoor dat adverteerders enkel betalen voor de lezers die het artikel volledig hebben gelezen. Dit resulteert in de ‘Quality Read’ of de 100% gelezen garantie.
Adverteerders die kiezen voor de ‘Quality Read’ betalen enkel per lezer die minimaal 15 seconden het verhaal leest en 100% van de pagina gelezen heeft, of via een klik op de call-to-action button de site weer verlaat. Duidelijke criteria die heldere resultaten opleveren. Bovendien ontvangen adverteerders nadien een uitgebreide rapportering met waardevolle campagne insights die later kunnen gebruikt worden in andere native campagnes.
“Ads & Data Brand Studio wil adverteerders en partners de garantie geven dat hun verhalen op een kwalitatieve manier bij de juiste doelgroep gebracht worden. Als contentexperten staan we garant voor de juiste inhoud en laten we onze creativiteit vooral inspireren door de veelheid aan data die we in huis beschikbaar hebben. Daarom ons commitment om enkel die lezers aan te rekenen die het artikel 100% gelezen hebben.”
Els Vercauteren, Creative Concepts Director Ads & Data Brand StudioBekijk ons webinar rond Native Advertising en de Quality Read hier: