Ads & Data claimt haar positie als thought leader op het vlak van data in de allereerste DS XTR-campagne
Waar Ads & Data hét verschil maakt
Ads & Data Brand Studio gelooft dat De Standaard en bedrijven die de toon zetten vanuit hun thought leadership elkaar kunnen versterken onder de noemer ’DS XTR’. De reclameregie geeft nu zelf het goede voorbeeld door een in house campagne rond data te lanceren in de grootste kwaliteitskrant van Vlaanderen. Bovendien is De Standaard de meest selectieve titel op de hogere sociale klasse (SG 1-2), waardoor de content onder het native label ‘DS XTR’ bij een breed scala aan maatschappelijke stakeholders terechtkomt.
Data zijn dezer dagen zowat het hoogste goed. Iets waar niet alleen de Facebooks en Googles van deze wereld sterk op inzetten, maar ook Ads & Data die als eerste reclameregie in Europa de krachten van publishers, broadcasters en telecombedrijven verenigt. De enorme hoeveelheid data die door deze samenwerking wordt verzameld, levert de nationale reclameregie een unieke positionering op. Dit resulteerde eerder dit jaar in het ‘Ads & Data Total Video-ecosysteem’ dat de online wereld koppelt aan die van de settopboxen. Door in te zetten op innovatie en moeilijke vraagstukken niet uit de weg te gaan, weet Ads & Data haar stempel op de Belgische reclamewereld te drukken. Het is vanzelfsprekend dat de privacy van de consument hierbij steeds hoog in het vaandel wordt gedragen.
Van print tot podcast: een blik op de toekomst van data
Ads & Data associeert zich met een sterk en geloofwaardig merk als De Standaard om vanuit haar thought leadership dieper in te gaan op data. Iets wat zowel de consument als de adverteerder aanbelangt. De native artikels die in de papieren krant onder het label ‘DS XTR’ verschijnen, zijn ook digitaal te consumeren en krijgen elk een B2B-afgeleide op de website van Ads & Data. Marketeers komen hier onder meer te weten hoe de advertentiewereld omgaat met de risico’s van databeveiliging en hoe er betekenisvolle segmenten kunnen worden gecreëerd.
Om nog wat meer achtergrond te geven bij de complexiteit van data kan een podcastreeks niet ontbreken. Host Thomas Smolders, blogger en auteur – gekend van Computerclub – gaat in ‘Over morgen’ in gesprek met experten. Drie afleveringen lang gaat hij op zoek naar antwoorden over data en privacy. Tijdens de eerste aflevering ‘Luisteren Facebook en Instagram stiekem mee?’ krijgt de consument meer inzicht in de dataverwerking van mediaplatformen. Bovendien komt de gebruiker te weten wat de do’s en don’ts zijn om met online privacy om te gaan. Gepersonaliseerde reclame komt nadien uitgebreid aan bod in ‘Kan Netflix je geaardheid voorspellen?’. De luisteraar ontdekt ook welke voordelen eraan verbonden zijn. ‘Helpt Tiktok jongeren aan een koopverslaving?’ is de laatste in het rijtje. Deze aflevering focust op hoe sociale media de levens van onze kinderen beïnvloeden en wat ouders kunnen doen om het mediabewustzijn van zoon- of dochterlief te vergroten.
Dankzij een eigen DS XTR-campagne kunnen we ons vanuit Ads & Data op een ongeziene manier onderscheiden door onze visie op data en de daarbijhorende challenges te delen via native advertising en relevante storytelling. Naast het feit dat De Standaard selectief is op de hogere sociale klasse, bereikt ze als opinieleidend nieuwsmerk ook een brede waaier aan stakeholders. Ads & Data kan zo genieten van een hoge visibiliteit op alle kanalen van De Standaard en er is uiteraard geen betere reclame dan zelf gebruik te maken van onze eigen producten. Naast onze eigen campagne starten we binnenkort ook met de eerste DS XTR-campagne voor Polestar die zo hun positie als thought leader binnen de mobility wereld claimen.
Els Vercauteren, Brand Studio Director Ads & DataGebeten om meer te weten over DS XTR?
Kom op onze B2B-website van DS XTR alles te weten over het thought leadership van Ads & Data.
Contacteer Els Vercauteren, Brand Studio Director Ads & Data via Els.Vercauteren@adsanddata.be voor meer info!