Ads & Data Brand Studio lanceert (ver)bouw- en woonsite Onderdak.be

Onderdak.be is er voor iedereen geïnteresseerd in bouwen, verbouwen, woninginrichting en aanverwanten. • Onderdak.be is een platform met unieke targeting en segmentering. Het platform bevat een combinatie van partnercontent en non branded content. • Onderdak.be is zowel op zijn eigen stek terug te vinden als embedded in de nieuwsmerken van Mediahuis. • Onderdak.be wordt ook de digitale thuisbasis van Blind Gekocht en Extreme Makeover Vlaanderen en andere bouw- en verbouwcontent.

Vandaag lanceert Ads & Data Brand Studio een nieuwe website: Onderdak.be. De site vormt het digitale verlengstuk van de Onderdak bouwbijlagen, die zo’n zeven keer per jaar in print verschijnen bij de kranten van Mediahuis: De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Belang van Limburg.
Onderdak.be wordt ook de online stek voor bouw- en verbouwcontent van andere Ads & Data partners zoals de Play-zenders, makers van Extreme Makeover Vlaanderen en Blind Gekocht.
Onderdak.be richt zich specifiek op bouwers en verbouwers in spe, maar ook meer algemeen naar iedereen die met woninginrichting, klussen, energie, ventilatie… bezig is, kortom elke Belg met of zonder baksteen in de maag.

Partnercontent
Bij Onderdak geloven we in de kracht van co-creatie van “sponsored content”, ook wel “native advertising” of “branded content” genoemd. Zo krijgen sterke merken de kans om hun expertise en inzichten te delen, helemaal op maat van het doelpubliek. De connectie met de lezer versterken we verder door de ‘branded content” aan te vullen met merkneutrale non-branded content en door Onderdak te laten verschijnen in de context van de belangrijkste nieuwsmerken (onderdak.nieuwsblad.be, onderdak.standaard.be, onderdak.gva.be en onderdak.hbvl.be)

Digitale hub
Onderdak.be gaat meteen van start met een ruim aanbod aan artikels over woninginrichting, verbouwingen, energieprijzen, trends, praktische tips en zo voort. Zodra Blind Gekocht en Extreme Makeover Vlaanderen van start gaan, zal ook de branded en non-branded content van deze kanalen hier gepost worden. Onderdak.be is een crossmediaal project, met links naar televisie en de kranten van Mediahuis. Adverteerders kunnen hun campagnes ook aanvullen met Smart ADs, mini-programma’s op de nationale en/of regionale televisie.

Targeting en segmentering
Trafiek naar Onderdak.be wordt in de eerste plaats gegenereerd via de online titels van Mediahuis, waar specifieke doelgroepen met banners worden getriggerd. Via hun surfgedrag verfijnt Ads & Data verder de segmenten om de doelgroepen nog scherper in kaart te brengen, en adverteerders in staat te stellen om campagnes nog gerichter te targeten en op te volgen.

“Met Onderdak.be zetten we alweer een stap in het versterken en verder uitbouwen van een van onze bestaande titels. We merken dat er bij het grote publiek een behoefte bestaat aan concrete en inspirerende info over bouwen, renoveren en wonen. Met Onderdak.be kunnen we de band tussen nieuwsconsumenten en andere surfers en onze adverteerders uit de brede sector van wonen en bouwen verdiepen in een altijd-aan-verhaal.”

Els Vercauteren, Creative Concepts Director Ads & Data

Graag meer weten? Contacteer …

Tiny Peeleman

Tiny Peeleman

Project Manager Brand Studio tiny.peeleman@adsanddata.be

Tiffany Roggeman

Project manager +32 473 44 45 30 Tiffany.Roggeman@adsanddata.be