Het Belgische Reclameblok internationaal bekroond met een ANDY award

Na een halve eeuw kondigden de ANDY Awards aan dat ze terugkeren naar de essentie van hun vak met als doel deelnemers puur te lauweren voor hun ideeën. Want een goed idee is én blijft de basis van alles. En dat bewees ook Het Belgische Reclameblok. Play Media kon samen met Happiness aan de haal gaan met een prestigieuze ANDY Award. Winnen deden ze in de categorie ‘Bravery’, een internationale prijs die de beste en moedigste creatieve ideeën beloont.

Het Belgische Reclameblok is een break waarin kijkers alleen Belgische merken te zien krijgen. Dit om Belgische adverteerders een hart onder de riem te steken en de kijker aan te sporen om merken van eigen bodem te kopen.

“Toen Het Belgische Reclameblok samen met Happiness tot stand kwam, wilden we in de eerste plaats iets doen om de Belgische adverteerders in deze moeilijke tijden te steunen. Dat dit initiatief nu ook internationaal wordt gewaardeerd, is natuurlijk de kerst op de taart.”

Steve Brouwers, Creative director Ads & Data

“Da’s toch wel heel straf. Het is de enige Award die geen onderscheid maakt tussen digitaal, klassiek en andere. Alles strijdt er tegen elkaar. Ook specifiek, geen brons, zilver en goud. Het is of shortlist of goud. En Belgian Break kreeg dus het hoogste.” 

Geoffrey Hantson, CCO Happiness