2,5 miljoen Belgen kiezen dagelijks voor een nieuwsmerk van Mediahuis

CIM, het Centrum voor Informatie over de Media, publiceerde de nieuwe cijfers voor de Belgische pers. Ook in 2023 blijft Mediahuis opnieuw de grootste krantenuitgever van België. Dagelijks kiezen 2,5 miljoen Belgen voor De Standaard, Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

De papieren kranten van Mediahuis en hun digitale weergaves bereiken dagelijks 7 op tien krantenlezers. Ook jongeren vinden meer en meer de weg naar de nieuwsmerken van Mediahuis, wat resulteert in een stijging van 11% op de doelgroep 16-24 – jarigen.

Met zo’n 600.620 dagelijkse gebruikers (via de krant, website en app) mag De Standaard zich opnieuw het grootste nieuwsmerk onder de kwaliteitskranten noemen. Meer dan de helft hiervan is hoog opgeleid.

Het Belang van Limburg wordt dagelijks door 554.140 consumenten gelezen, wat zich vertaalt in een stijging van 9%. De krant bereikt daarmee maar liefst 8 op 10 Limburgse lezers. Gazet van Antwerpen blijft de grootste krantentitel in de provincie Antwerpen en weet dagelijks zo’n 624.400 mensen (+4%) te bereiken in Vlaanderen. Beide regionale nieuwsmerken zijn samen met Nieuwsblad goed voor een bereik van 2.234.400 lezers.

Billie verschijnt elke zaterdag bij deze drie titels en is met haar 683.060 lezers met stip het grootste lifestyle krantenmagazine van Vlaanderen.

Bron: CIM Pers 2023, bereikscijfers op total brand