Grensverleggers – A.S. Adventure
Doel
A.S Adventure, een merk dat bij veel avonturiers nauw aan het hart ligt, zocht een manier om de band met hun klanten te blijven versterken. Ze kozen hiervoor een podcast omdat het een intiem en intens medium is. Hiermee bereiken ze de klanten namelijk rechtstreeks in hun oren en harten. Met een podcast verwachtten ze ook een nieuwe generatie buitenliefhebbers te bereiken die buiten hun “explore more” programma vallen.
Concept
Er werd gekozen om een podcast uit te brengen voor iedereen met zin voor avontuur. De gekozen host past perfect binnen het imago van A.S. Adventure: Pieter Embrechts. Hij gaat geen enkele uitdaging uit de weg. Hij praat elke aflevering met iemand anders die begrijpt dat avontuur geen activiteit, maar een state of mind is.
Over de podcast werd vooral via de eigen kanalen van van A.S. Adventure gecommuniceerd waardoor ze deze avontuurlijke doelgroep makkelijk bereikten.
Resultaat
Naast organisch bereik, was bij het versturen van de nieuwsbrief waar de podcast in vermeld werd een enorme piek te zien in de luistercijfers. Een podcast creëren was een intens maar leerrijk traject. Het geloof in podcasts als medium is alleen maar gegroeid.