Barbecook, Dagen vol Vuur
Doel
De nieuwe communicatiestrategie focust op samen genieten, samen dingen doen, samen eten. Barbecook mikt niet op de culinaire hoogvliegers, maar wil voor een sympathiek merk zijn, niet gecompliceerd. Een merk dat altijd over ‘samen’ gaat. Barbecook wil ook bewust breken met een aantal traditionele codes: geen man met schort tonen maar wel altijd in een ‘samen’ setting – de tofste BBQ club van het land. De noemer voor deze nieuwe visie? ‘Blauwe Hemeldagen’
Idee
Samen met het marketingteam van Barbecook werken we een uitgekiend contentplan volgens bovenstaande krijtlijnen uit, zowel in Nederlands als Frans. Omdat we voor een unieke en visuele stijl kiezen, wordt voor Barbecook een minisite onder Nieuwsblad-domein aangemaakt. En om ervoor te zorgen dat de verhalen ook op het juiste moment bij het doelpubliek landen, schakelen we weather-targetting in: onze aanjagers gaan pas lopen als de weersvoorspellingen een blauwe hemeldag aankondigen.
Resultaat
De minisite is klaar als de eerste warme dagen in Mei zich aankondigen. De aanjaagcampagne volgt naugezet het weerbericht. Ondertussen wordt de content verrijkt met de beelden, quotes en links die een dozijn Belgische influencers over Barbecook over sociale media verspreiden.