ADVERTEREN

LinkedIn is adverteren op het meest betrouwbare social media platform

Het meest betrouwbare sociaal netwerk

LinkedIn is een van de grootste sociale netwerken ter wereld en zeer zeker het belangrijkste zakelijke netwerk. Daarenboven is LinkedIn is het meest betrouwbare social media platform dat adverteerders een brand safe omgeving biedt.

Marketeers doen beroep op LinkedIn voor de kwalitatief hoogwaardige gegevens. Het professionele platform maakt het mogelijk om gericht je content te bezorgen aan de LinkedIn leden volgens hun interesses. Het is ook mogelijk voor de adverteerder om de eigen gegevens te matchen met het sociale platform om zo gekwalificeerde prospects te bereiken, maar ook door deze leden te retargetten met het oog op lead generation en acquisitie.

Hoe je merkreputatie beheren op LinkedIn?

Do Business where Business is Done

Met meer dan 706 miljoen leden, heeft LinkedIn ‘s werelds grootste professionele publiek. In België heeft LinkedIn een bereik van meer dan 3,7mio geregistreerde gebruikers.  Mensen komen naar LinkedIn voor toegang tot kennis en het delen van hun ervaring. Of het nu gaat om het lezen van posts van experts of toegang tot professionele training, leden engageren zich op het platform om hun vaardigheden en ervaring in hun sector te ontwikkelen. In combinatie met uitgebreide gebruikers- en bedrijfsgegevens, kan je die mensen en teams bereiken die de aankoopbeslissingen nemen.

De juiste omgeving

Zoals eerder aangehaald werd LinkedIn voor het derde jaar op rij erkend als het meest betrouwbare sociale platform wereldwijd in Business Insider’s Digital Trust rapport. LinkedIn is het belangrijkste digitale platform waar leden tijd investeren om hun professionele gemeenschap en reputatie op te bouwen en te laten groeien. Bovendien heeft LinkedIn een omgeving gecreëerd waarin zowel consumenten als merken zich gerespecteerd en veilig voelen.

Hoge betrokkenheid

Tot slot is de LinkedIn community uniek omdat de leden bewust kiezen om tijd op LinkedIn door te brengen Ze bezoeken doelgericht het LinkedIn platform en investeren tijd in LinkedIn om productiever en succesvoller te zijn, om te leren en te groeien. Als gevolg daarvan staan bezoekers meer open voor merken die aanwezig zijn / adverteren op LinkedIn in vergelijking met andere platforms.

Advertentie producten voor elke fase in de sales funnel

Sponsored Content

Plaats native advertenties in de LinkedIn-feed op alle platformen (zowel desktop als mobile) en bereik doelgericht een zeer betrokken publiek.  Stimuleer leads, bouw naamsbekendheid op en koester belangrijke relaties in elke fase van uw verkoopcyclus. Bouw je ideale publiek op met LinkedIn-profielgegevens en je eigen publiek.

  • Single Image Ads: Single Image ads bevatten één afbeelding en verschijnen direct in de LinkedIn feed van leden in de doelgroep van je campagne. Grijp dus de aandacht van je doelgroep met een krachtig en sprekend beeld.
  • Carrousel Ads: Vertel een interactief verhaal dat professionals inspireert om actie te ondernemen. Maak een serie kaartjes in één enkele advertentie waar je doorheen kan scrollen om een verhaal te vertellen, meerdere aanbiedingen te laten zien of om je doelgroep inzicht te geven.  Betover de decision makers met in het oog springende visuals die uitnodigen tot interactie.
  • Video Ads: Verleid een professioneel publiek met native video in elke fase van de buyers journey. Betrek zakelijke beslissers met video-advertenties in de LinkedIn feed op desktop en mobiel. Begrijp hoe je video’s presteren en welke professionals dat erop reageert. Met video grijp je de aandacht en kan je je content strategie uitbouwen.

Sponsored Messaging

Stuur gepersonaliseerde berichten naar de mensen die het belangrijkst zijn voor uw bedrijf. Het responsieve ontwerp betekent dat je call-to-action (CTA) knop altijd zichtbaar is, of je nu op je mobiel of desktop zit. De mails worden alleen geleverd als er leden actief zijn op LinkedIn. Strenge capping zorgt ervoor dat je bericht wordt opgemerkt.

  • Message Ads: Je stuurt een bericht rechtstreeks naar de inbox van je prospect om aan te zetten tot directe actie zonder beperking op het aantal letters. Je boodschap zal zeker opvallen door de limiet op ads in de LinkedIn inbox.
  • Conversation Ads: Start een kwalitatief gesprek met professionals via een specifiek gespreksschema.  Je kan meerdere call-to-action knoppen gebruiken om je prospecten tot de juiste content/aanbod te brengen.  Door relevante vragen te stellen krijg je meer kwalitatieve leads.  Lees meer in deze Best Practices Guide.

Lead Gen Forms

Verzamel kwalitatieve leads in je LinkedIn ads door de naadloze integratie van pre-filled forms.  Hierdoor wordt de accurate gebruikersinfo van de LinkedIn leden op voorhand ingevuld. Perfecte opvolging van je cost per lead.  Lead Gen Forms zijn beschikbaar bij Message Ads en Sponsored Content.

LinkedIn experten

Leen Vloemans

Leen Vloemans

Sales Product Specialist +32 474 82 57 56 Leen.Vloemans@adsanddata.be

Valérie Heyse

Sales Product Specialist +32 473 87 71 58 Valerie.Heyse@adsanddata.be