5 printformaten om creatief mee te scoren bij jouw volgende campagne

De consument beweegt zich overal, zowel digitaal als offline. In het digitale tijdperk waarin we vandaag leven, mag de unieke kracht van printadvertenties niet worden onderschat. Daarom is het aangeraden om online advertenties te combineren met printadvertenties.

Heel wat printtitels gaan al decennia mee, wat zorgt voor een vertrouwensband tussen krant en lezer. Kranten zijn voor velen een geliefkoosde bron van informatie. De consument kiest zelf wanneer hij of zij geïnformeerd wil worden. Het gevolg hiervan is dat de advertenties beter opvallen en zo ook een grotere impact hebben. Creativiteit speelt hierbij een belangrijke rol. Maak kennis met onze creatieve mogelijkheden in print en creëer zo een campagne die blijft hangen bij de consument.

 

 

Memostick

Memostick

De memostick is een advertentievorm die lijkt op een post-it die op de voorpagina van de krant kleeft. Door de exclusieve positie rechts bovenaan op de eerste pagina is het een absolute eye-catcher.  Het format is ideaal om interactie te creëren of een activatie uit te rollen. Zorg voor een beknopte boodschap in combinatie met een sterke call-to-action.  Ook op vlak creativiteit biedt de memostick heel wat mogelijkheden. Het kan bijvoorbeeld verschijnen in een speciale vorm, als een geurstaaltje of een kraslaag waarachter een code verstopt zit.

Full Paper Wrap

Krantenwikkel

De krantenwikkel bestaat uit twee broadsheetpagina’s die als het ware een enveloppe rond de krant vormen. Om de herkenbaarheid te vergroten bij de lezer, wordt er best gekozen voor  een ontwerp op basis van een template die enkele basiselementen van de krant bevat zoals de titel en de barcode. De krantenwikkel is zonder twijfel het meest opvallende en exclusieve formaat bij de krant om aan branding te doen. Hierdoor is er wel een akkoord van de redactie op het ontwerp nodig.

Glue card

Kleefkaart

Een kleefkaart is letterlijk een kaartje (maximum A5-formaat) dat op je eigen advertentiepagina in een magazine wordt gekleefd. Dit impactvolle formaat heeft als voordeel dat het meteen opvalt en de lezer kan het kaartje bewaren of gebruiken, lang nadat het magazine werd gelezen. De ideale manier om bij de consument interactie te creëren zoals bijvoorbeeld het invullen en versturen van de kaart, een kraskaartje, een QR-code om te scannen of om staaltjes te verdelen.

Gateforld

Gatefold

Gatefold is een magazineformaat waarbij enkele pagina’s uitvouwen als een verlengstuk van de cover. Omdat de lezer geen panoramische advertentie verwacht bij het openen van een magazine, heeft de Gatefold een hoge impact.

Tête bêche

Tête-bêche

Bij dit formaat worden meerdere pagina’s (minimum 3) achteraan in het magazine omgekeerd (ondersteboven) gedrukt. De lezer kan langs de voorkant het magazine lezen, en als het magazine omgedraaid wordt, de commerciële publicatie aan de achterkant. De lezer krijgt zo de indruk dat hij een ander magazine leest, wat zorgt voor een exclusieve en volledige focus op jouw branded content in het magazine.

Vraag zeker ook naar onze mogelijkheden rond encartage en andere formaten in onze kranten en magazines.

Meer weten? Contacteer onze expert…

Catherine Mathieu

Catherine Mathieu

Product manager +32 475 35 75 05 productmanagement@adsanddata.be