Warner Bros. Discovery haalt HGTV zender naar België

De in Amerika hyperpopulaire woon- en lifestyle-zender HGTV (Home & Garden TV), bekend om zijn interieur- en verbouwingprogramma’s, bestaat al in 93 andere landen en is sinds 27 maart ook in België op de kabel. Ads & Data staat in voor de commercialisering van HGTV in België, waardoor adverteerders vanaf nu kunnen kiezen uit een waaier aan programma’s waarmee ze deze specifieke doelgroepen kunnen bereiken.

Bekende HGTV-programma’s zijn ‘Celebrity IOU’, waarin de broers Jonathan en Drew Scott samen met celebrities huizen een complete make-over geven en vervolgens als verrassing schenken aan mensen die iets speciaals voor hen hebben betekend,

‘My Lottery Dream Home’ met David Bromstad die loterijwinnaars helpt met hun gewonnen geld éindelijk dat grote droomhuis te kopen en ‘House Hunters’ – ondertussen al 205 seizoenen verder – waarin huizenkopers worden gevolgd in hun zoektocht naar een perfecte woning waarbij de plus- en minpunten zorgvuldig tegenover elkaar worden afgewogen.

We Love Home
Van inrichten, stylen en renoveren, aankopen tot verkopen, bij HGTV kan de kijker terecht voor álles in en rondom het huis. HGTV laat de werelden zien van échte mensen met mijlpalen die zij willen behalen in hun interieur-, renovatie- of andere huisprojecten.
Programma’s op HGTV in België zijn straks o.a. ‘Fixer To Fabulous’, waarin we zien hoe het getrouwde stel Dave en Jenny Marrs in de Amerikaanse staat Arkansas alles op alles zet om historische huizen in en om hun thuisstad Bentonville in ere te herstellen. Of ‘No Reno Demo’ waarin social media influencer Jennifer Todryk de mooiste renovaties doet zónder mega sloopwerk. Jennifer combineert slimme design-oplossingen met kostenbesparende ideeën om zo schitterende home make overs te creëren en de levenslange dromen van de huiseigenaren eindelijk uit te laten komen.

We zijn blij de zender HGTV aan het Warner Bros. Discovery-portfolio toe te kunnen voegen en daarmee dit mooie merk ook naar België te halen. Met ‘content dat staat als een huis’, zoals de programma’s ‘Fixer To Fabulous’ en ‘No Demo Reno’, zijn we dé aangewezen plek voor interieurfans en renovatieliefhebbers. Tegelijkertijd wordt HGTV ook een partij die adverteerders en commerciële-partners direct in verbinding brengt met een specifieke lifestyle-doelgroep. Ons doel is om met HGTV een bron van inspiratie te zijn, maar ook een zender om even bij te ontspannen.

Tatiana Lagewaard, Head of Content & Programming bij Warner Bros. Discovery voor Benelux, Frankrijk en Afrika

Na Discovery, TLC, Eurosport en ID zijn we bij Ads & Data verheugd dat we nu ook de commerciële belangen van de nieuwe zender HGTV mogen behartigen. Door kwalitatieve samenwerkingen willen we ons portfolio versterken en daar is HGTV een mooi voorbeeld van. Deze nieuwe zender vormt de perfecte aanvulling op ons huidige aanbod.

Bart Demeulenaere, CCO Ads & Data

Meer weten?

Contacteer Inne De Swaef, Product Lead TV

inne.de.swaef@adsanddata.be