Succesvolle Memostick-campagnes van Fairebel en Gamma & Histor
De memostick – een advertentie die lijkt op een post-it die op de voorpagina van de krant kleeft – leent zich er perfect toe om een activatie in de kijker te zetten. Iets waar zowel Fairebel als Gamma-Histor mee aan de slag gingen.
Geslaagde activatie van Fairebel
Fairebel trok de kaart van een kortingsbon voor een fles volle melk. De positie van de memostick op de eerste pagina van het Nieuwsblad in combinatie met een helder aanbod zorgde ervoor dat de campagne in het oog sprong (63% van de lezers herkende de memostick*). Bovendien was er een duidelijke intentie van de lezers om naar de winkel te gaan naar aanleiding van de campagne (46%*) en een redemptie van 4,7% waarmee Fairebel heel tevreden was.
*Bron: Ads & Data impactbarometer
Positieve impact op merkherkenning voor GAMMA en Histor
Ook GAMMA en Histor kozen voor een kortingsbon om de verf Monodek Revolution van Histor te promoten. De printcampagne kreeg een erg hoge waardering van 8,1. De memostick slaagde erin om het merk onder de aandacht te brengen en het beeld van Histor in positieve zin te beïnvloeden. Daarnaast werd er ook een positieve impact op de merkherkenning vastgesteld. 3 op 4 ondervraagden gaf aan het merk te herkennen (vs. 45%* bij een algemene steekproef). 79% geeft zelfs aan dat ze de kortingsbon waarschijnlijk of meer dan zeker gaan gebruiken bij GAMMA.
*Bron: Ads & Data impactbarometer
Beide campagnes scoorden dus goed in alle fases van de marketing funnel van Awareness over Consideration tot Action!