Pause button advertising 2.0: geo-targeting nu ook mogelijk op alle Play-zenders van Telenet

Met één druk op de pauzeknop is het dankzij de technologie van Telenet mogelijk om het tv-scherm om te toveren tot een indoor billboard op Play4, Play5, Play6, Play7 en Play Sports Open. Ads & Data is wereldwijd de trotse, eerste aanbieder van Pause Button Advertising en gaat nu nog een stapje verder door geo-targeting als mogelijkheid toe te voegen.

Pause Button Advertising is zowel live als tijdens opnames en terugkijk tv al enkele jaren te zien op alle Play-zenders van Telenet. De reclamevorm die verrassend doeltreffend is in zijn éénvoud, kreeg in 2020 al een upgrade waarbij optionele targeting werd geïntroduceerd. Dit maakt het voor de adverteerder mogelijk om zelf de zender, de dag en het timeslot kiezen. En die functionaliteiten worden nu nog verder uitgebreid met geo-targeting.

Gericht adverteren
Dankzij geo-targeting wordt Pause Button Advertising door Telenet enkel ingezet in die regio die relevant is voor de adverteerder. Zo is het mogelijk om als adverteerder samen met Telenet specifieke postcodes te selecteren of een straal van 10 km rond bepaalde vestigingen vast te leggen. Niet-relevante regio’s worden op die manier uitgesloten. Telenet biedt hiermee een platform aan dat niet alleen voor nationale spelers die lokaal willen focussen interessant is, maar ook voor kleinere lokale adverteerders. Dit geeft hen de kans om op nationale televisie te verschijnen zonder een tv-spot te moeten produceren.

Een win-win voor adverteerder én consument
Door geo-targeting mogelijk te maken voor Pause Button Advertising, geeft Telenet voluit een mooi voorbeeld van de kernbelofte van Ads & Data: ‘We un-waste’. Hoe gerichter de data, hoe efficiënter de ads. Met dit soort aanbiedingen van haar partners wil Ads & Data nog meer tegemoet komen aan de noden van zowel grote als kleine adverteerders. Het levert hen méér nuttige en minder onnuttige contacten op met de consument.

“Bij Ads & Data hechten we veel belang aan het ontwikkelen van innovatieve reclamevormen voor de adverteerder bij en samen met onze partners. Door geo-targeting nu ook mogelijk te maken voor Pause Button Advertising speelt onze partner Telenet perfect in op het dataverhaal dat we willen brengen. Adverteerders kunnen zo nog gerichter communiceren op tv naar enkel relevante contacten en dit aan een zeer toegankelijk budget.”

Ann-Sophie Libbrecht, Innovation manager Ads & Data

Graag meer weten over Pause Button Advertising?

Mail naar Ann-Sophie.Libbrecht@adsanddata.be voor meer info!