Met 11 nieuwe titels is groeiend Play er dit najaar altijd en overal

Afgelopen voorjaar was er één om duimen en vingers bij af te likken: De Mol beleefde zijn beste seizoen ooit, Nonkels wist het eerste erg succesvolle seizoen te overtreffen, en De Expeditie naar Groenland alsook de uitstap naar het rusthuis van Bompa Bockie kenden een enorme impact, zeker op kijkcijfervlak. Alle voorjaarsprogramma’s zorgden voor een boost op GoPlay, dat met 730.000 maandelijkse bezoekers een groei kon noteren van 29% t.o.v. vorig jaar. Play groeide daarnaast ook nog eens 4% en bevestigt met 20,1% marktaandeel (VVA 18-54, 17-24u). Ook dit najaar staat er bij Play heel wat lekkers op het menu.
De comeback van sfeer en gezelligheid

11 nieuwe najaarstitels

Sfeer en gezelligheid, maar vooral een resem impactvolle titels met karakter, originaliteit, humor, emotie, afgewerkt met een onmiskenbare Play-saus. Dat is wat de Vlaamse kijker net als de voorbije maanden kan verwachten bij GoPlay en de Play-zenders. Met liefst 11 nieuwe najaarstitels worden de keuzekijkers meer dan ooit op hun wenken bediend. En dit dankzij een straf aanbod en brede mix van getalenteerde persoonlijkheden, gepassioneerde makers, brandende actualiteit, gedurfde human interest, meeslepende reality, vernieuwende podcasts, spannende sport en kwalitatieve fictie.

Komen Eten

Komen Eten is terug van weggeweest

De liefde van de kijker gaat door de maag. Insert Komen Eten, dat terug is van weggeweest. En hoe! De ingrediënten van het nostalgische succesformat blijven dezelfde, maar de menukaart kreeg een stevige update. De living van Erik van Looy, de tuin van Linde Merckpoel of de mancave van Dominique Persoone. De kookpotten van bekende Play-gezichten stonden nog nooit zo hard op het vuur te pruttelen als nu en nog nooit gaven zij zo’n gezellige inkijk bij hun thuis.

James & Jani Doen-Het-Zelf

Jani & James Doen-Het-Zelf

Onze programma’s openen de deuren naar unieke settings en nieuwe werelden, zoals een hondenpension of kringloopwinkel in Jani & James Doen-Het-Zelf, de lokale gemeenschap van Ninove of de LGBTQ+-gemeenschap in San Francisco te midden van een conservatief Amerika. Stuk voor stuk is het impactvolle content die actuele gesprekken op gang brengt en hevige herkenbare emoties in 2024 losmaakt.

Café Congé

Café Congé

Daarnaast bieden we met het gloednieuwe Café Congé en vaste waarde De Tafel van Gert een dagelijks antwoord op wat er in de wereld en binnen Vlaanderen gebeurt. Met boeiende gasten, meeslepende verhalen, exclusieve gesprekken en de nodige dosis humor veroverde de talkshow de voorbije 2 jaar een stevige en veelbesproken plek in het Vlaamse talkshowlandschap.

Play trekt dit najaar brandend actuele deuren open van Ninove tot Tennessee en kijkt zowel door de ramen van de overvolle Belgische gevangenissen als die van Erik Van Looys vrijgezellenkeuken. Hoe doen we dit? Door iedere dag op zoek te gaan naar unieke verhalen en emoties, vaak op de meest onverwachte plekken. In een wereld waar de strijd om de aandacht en tijd van de kijker heviger is dan ooit, wil Play dit najaar zijn kenmerkende spreidstand blijven vernieuwen en dat kan enkel door grenzen te verleggen, nieuwe arena’s te verkennen en heel erg te blijven geloven in authentiek makerschap.

Martijn Bal, Head of Content

Met creativiteit, diversiteit en maatschappelijke relevantie zijn we niet bang om nieuwe wegen in te slaan en andere wegen opnieuw aan te leggen. Play creëert en zoekt platformen waar frisse ideeën en gewaagde concepten het best tot leven komen. Dit doen we door te investeren in nieuwe originele formats, die niet alleen inspelen op de actualiteit, maar ook verrassende perspectieven bieden op wat kijkbeleving kan zijn, op welk platform ook.

Ken Ceulemans, Head of Programming

Meer weten over de najaarsprogrammatie van Play?

Lees er hier alles over

Jouw merk dit najaar laten schitteren op één van onze Play-zenders?

Inne De Swaef

Inne De Swaef

Product Lead +32 476 76 04 43 Inne.De.Swaef@adsanddata.be
Rudi Mannaerts

Rudi Mannaerts

Sales Product Specialist +32 477 37 97 53 Rudi.Mannaerts@adsanddata.be