Een IKEA-handleiding voor het partnership met Blind Gekocht

‘Köpt i blindo’ zegt je waarschijnlijk niets, maar Blind Gekocht kleurt dit seizoen wel een tikkeltje Zweedser dankzij het partnership met IKEA. In het nieuwste seizoen van Blind Gekocht op Play4 zullen Vlaamse kijkers de inspirererende interieuroplossingen van de Zweedse meubelgigant kunnen herkennen.

IKEA in samenwerking met Ads & Data

Niet minder dan zeven woningen krijgen dit seizoen een make-over in Blind Gekocht. Dat betekent zeven verschillende stijlen, zeven verschillende type woningen, oftewel zeven deelnemers een nieuwe thuis bezorgen die voldoet aan hun noden en wensen. Een uitdaging die IKEA in samenwerking met Ads & Data maar al te graag aanging. In samenwerking met interieurarchitecten Dorien en Christophe, en op basis van de moodboards van de deelnemende gezinnen, hebben de interieurexperten functionele en stijlvolle woonkamer-, eetkamer-, bureau- en kinderhoekoplossingen bedacht voor elk van de zeven woningen. De getoonde interieuroplossingen zijn ook meteen beschikbaar in de Belgische IKEA-winkels en op IKEA.be.

Het partnership van IKEA bestaat naast billboards, trailer tag-ons en integraties in het programma zelf ook uit online video en pauzeknopreclame. IKEA gaat zelf nét dat stapje verder door de samenwerking met Blind Gekocht via verschillende kanalen te integreren in hun communicatie.

“Het was een leuke ervaring om samen met interieurexperten Christophe & Dorien de 7 woningen in te richten, elk volgens de stijl & woonverwachtingen van de deelnemende gezinnen. Elke woning, elke stijl is verschillend, maar dankzij onze expertise zijn we erin geslaagd om de leefruimtes telkens uiterst functioneel en doordacht in te richten binnen het vooropgestelde budget. Met de creativiteit van de IKEA interieur designmanager en de IKEA Interieur consulente is elk ontwerp een inspirerend geheel geworden.”

Jolanda Wetzelaer, Interieurexperte IKEA België

“We hebben in IKEA een geweldige nieuwe partner gevonden die actief met ons meedenkt om onze projecten in Blind Gekocht te laten stralen, met slimme oplossingen zoals we die van IKEA kennen. Bovendien gaan ze verder dan traditionele sponsoring in hun communicatie en integreren ze dit partnership ook in andere kanalen zoals in de winkel en op diverse media.”

Tiffany Roggeman, TV Project manager Ads & Data

Geïnspireerd? Neem contact op!

Tiffany Roggeman

Project manager TV +32 473 44 45 30 Tiffany.Roggeman@adsanddata.be