De drie finalisten van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld zijn bekend

Ads & Data gaat dit najaar voor de eerste keer op zoek naar Het Slimste Reclamebureau ter Wereld en niemand minder dan Erik Van Looy zelf en Bart Cannaerts mochten gisterenavond het startschot geven voor deze prestigieuze wedstrijd. Tijdens de online voorronde streden maar liefst 32 reclamebureaus om de titel. Een bikkelharde strijd die werd gewonnen door iO, gevolgd door Hannibal en LDV United. De ‘Top 5’ werd vervolledigd door Boondoggle en TBWA.

Deze drie finalisten zetten de strijd om de titel van Het Slimste Reclamebureau ter Wereld verder op 4 november. De grote finale zal in de tv-studio in Vilvoorde worden gespeeld waar alle collega-supporters meer dan welkom zijn om alles live vanop de eerste rij mee te maken. Zoals het een echte aflevering van De Slimste Mens ter Wereld betaamt, zal er naast Erik Van Looy ook een jury aanwezig zijn. Bart Cannaerts en Amelie Albrecht zullen het beste van zichzelf geven en professioneel jureren.

Na de eerste 2-4-6 ronde stonden BBDO, iO en Hannibal op kop. Maar na de Open Deur-vragen van Guillaume Vanderstichelen, Hannes Coudenys en Isabel Van den Broeck dook Publicis plots op in de top 3. Bij de Ads & Data-ronde viel op dat ons portfolio in de sector al behoorlijk bekend is. Boondoggle kon even een de tweede plaats bemachtigen na afloop van de sloganronde. Na ‘Het collectief geheugen’ en de parodie op de Coca-Cola Light spot waren de finalisten bekend. iO, Hannibal en LDV United zijn de gelukkigen.

De finale op 4 november wordt ook opgenomen om nadien op donderdag 10 november uit te zenden op GoPlay. Zo kunnen alle reclamebureaus ontdekken wie één jaar lang de Oorkonde van ‘Het Slimste Reclamebureau’ aan de muur in zijn kantoor mag hangen.

Bekijk de opname van de online voorronde hieronder:

“Ads & Data draagt creativiteit hoog in het vaandel én geen betere manier om alle creatievelingen uit de reclamesector samen te brengen dan een ludieke ‘reclameversie’ van De Slimste Mens ter Wereld te organiseren. Het enthousiasme om deel te nemen aan Het Slimste Reclamebureau ter Wereld was bijzonder groot, iets waar we aangenaam verrast door waren. Maar liefst 32 reclamebureaus schreven zich in om de legendarische quiz van Erik Van Looy mee te spelen. Ik wil de drie finalisten dan ook van harte proficiat wensen. Nu is het uitkijken naar de ongetwijfeld razend spannende finale.”

Els Vercauteren, Creative Concepts Director Ads & Data