Boost je sales en sponsor De Slimste Mens zoals SUPER 8 deed  

Dat sponsoring een impact heeft op brand awareness wisten we al langer, maar dat het ook je sales boost, daar is Brouwerij Haacht het levende bewijs van. En wel hierom!

Brouwerij Haacht bereikte door een succesvol partnership met De Slimste Mens maar liefst 72,3% van haar doelgroep. In totaal zagen bijna 4,3 miljoen Vlamingen de campagne van SUPER 8. Door een slimme combinatie van verschillende touch points bovenop de always on branding zag SUPER 8 zowel het volume als het omzetcijfer in retail ongeziene hoogtes in schieten. 

Hoe kwam Brouwerij Haacht tot zo’n straffe resultaten?

Simpel, door nét dat stapje verder te gaan en een straffe campagne van A tot Z uit te rollen.
SUPER 8 mocht begin september een figurantenrol spelen in de razend populaire lanceringstrailer van De Slimste Mens ter Wereld om vervolgens 10 weken lang rond elke aflevering te verschijnen met 10 straffe billboards en een pauzeknop. Het resultaat? Een maximaal tv-bereik! 

Op de socials wist SUPER 8 de billboards te vertalen naar speelse varianten om zo een complementair jonger bereik binnen te halen. 

Quizzen zit SUPER 8 helemaal in de genen. In Play Zuid sponsorde Brouwerij Haacht de zoektocht naar De Slimste Ploeg ter Wereld. Maar Brouwerij Haacht ging nog nét dat stapje verder door maximaal gebruik te maken van een communicatielicentie in supermarkten zoals onder meer Delhaize en Carrefour. 

Benieuwd naar het uiteindelijke resultaat van deze campagne?
Check hieronder de case video en laat je inspireren! 

“De creatieve mogelijkheden, door te werken met de communicatielicentie, lieten ons toe om naast de impact van de lanceringstrailer en klassieke billboarding te bouwen aan de merkbekendheid (ATL + social), de consumer Experience (DSPTW) en activatie (HORECA & retail) van SUPER 8. Het draait niet alleen om dat ene TV-moment. Net daar zitten de leuke en unieke opportuniteiten als adverteerder. Met succes!”

Karen Cumps, Brand Manager SUPER 8

Voor succesvolle campagnes en spectaculaire kijkcijfers (gemiddeld 1.223.000 kijkers per aflevering) één adres: De Slimste Mens ter Wereld. 

Geïnspireerd en gebeten om meer te weten over een partnership met De Slimste Mens ter Wereld?

 

Neem contact op door simpelweg een mailtje te sturen

Contacteer Brand Studio