Ads & Data en Medianation slaan de handen in elkaar

Voortaan zal Ads & Data haar merkenaanbod versterken met Business AM, Newsmonkey en Gezond.be. Het gaat om drie websites van Medianation, waarvan Business AM zelfs tot de snelst groeiende merken op het internet in België behoort. Deze merken vormen de perfecte aanvulling op het huidige portfolio van Ads & Data.

Business AM, één van de snelst groeiende websites
Medianation staat garant voor merken die informeren, inspireren en beïnvloeden. Zo spitst Business AM zich toe op het aanbieden van 24/07 business news voor een generation-on-the move, de 25-55 high end readers. Met meer dan 2.000.000 bezoekers per maand is Business AM één van de snelst groeiende websites in België.

De focus ligt op een nieuwe lichting ondernemers, bedrijven en diensten die de wereld opnieuw uitvinden en de content sluit meestal zeer dicht bij de dagelijkse leefwereld van de consument aan. Economie, ondernemen, politiek en technologie nemen een prominente plaats in in de dagelijkse nieuwskeuzes van de redactie van Business AM.

Sterkhouder Newsmonkey: hét nieuwsmerk van generation Y
Met gemiddeld 500.000 unieke bezoekers per maand is Newsmonkey al jarenlang een vaste waarde voor generation Y. Dankzij de gespecialiseerde journalisten waarmee Newsmonkey werkt, houden zij geëngageerde lezers op de hoogte van al wat er speelt in hun leefwereld. Millenials vinden hier alle laatste weetjes over binnen- en buitenlands nieuws, politiek, technologie, entertainment en geld terug.

Gezond.be richt zich tot vrouwen
Gezond.be focust dan weer op lichamelijke en mentale gezondheid. Het een kwalitatieve health focused website die gevoed wordt door gezondheidsjournalisten en -experts. De doelgroep bestaat voornamelijk uit vrouwen tussen 25 en 45 jaar. Deze website creëert dagelijks kwalitatieve en vernieuwende content over uiteenlopende onderwerpen zoals een gezonde levensstijl, ziektes, zwangerschap, voeding, sport, beauty en relaties. Maandelijks bereikt deze gemiddeld 243.000 unieke bezoekers.

“Bij Ads & Data hechten we veel belang aan kwalitatieve partnerships. De merken van Medianation creëren een meerwaarde binnen ons portfolio en kunnen zo onze digitale positie in de markt alleen maar versterken.”

Bart Demeulenaere, CCO Ads & Data

“We zijn verheugd dat onze Medianation-merken Business AM, Gezond.be en Newsmonkey voortaan deel uitmaken van het Ads & Data-portfolio. Zo is Business AM één van de sterkst groeiende business nieuwswebsites in België. De website zet heel hard in op kwalitatieve, onderscheidende content en heeft één van de hoogste viewability cijfers van de markt. Medianation blijft zelf verantwoordelijk voor de advertentieruimte op de nieuwe radiozender van Business AM, native advertising, contentintegraties en events.”

Tom Van Doorslaer, Sales Manager Medianation

Benieuwd wat er mogelijk is voor jouw merk?

Neem contact op met Maarten Galle, Digital Studio Lead via Maarten.Galle@adsanddata.be