Ads & Data Brand Studio introduceert native label ‘DS XTR’ om bedrijven als thought leader te helpen positioneren
De Standaard als thought leader
Thought leadership claimen is een bewuste strategie voor merken en is het best te omschrijven als het introduceren en promoten van onafhankelijke ideeën die mensen ertoe aanzetten hun mening te herzien. Thought leaders zijn niet tevreden met een dialoog over hun ideeën, maar willen iets in beweging zetten door de opinie of het gedrag van mensen te veranderen. Een intellectueel leider houdt zich bewust bezig met maatschappelijke vraagstukken en het is net daar dat er een DNA-match is met de lezers en de luisteraars van De Standaard.
Door kritisch in te spelen op maatschappelijk relevante kwesties heeft De Standaard in de loop der jaren de positie van thought leader verworven. De grootste kwaliteitskrant durft een duidelijk standpunt in te nemen en slaagt er zo in om zich te onderscheiden van anderen. Vanuit deze unieke positionering kan De Standaard haar lezers en surfers op een ongedwongen manier aanspreken en vanuit haar rol als thought leader bedrijven of organisaties die het maatschappelijke belang van iets willen kaderen met deze doelgroep in contact brengen. Energieverbruik, duurzaam bankieren en verkeersveiligheid zijn slechts enkele thema’s die aan bod kunnen komen.
Naast het feit dat de krant selectief is op de hogere sociale klasse, bereikt ze als opinieleidende krant ook een brede waaier aan stakeholders. Onder de naam ‘DS XTR’ krijgen bedrijven met een maatschappelijk kompas toegang tot het volledige netwerk van De Standaard.
Een niet zo ‘standaard’ partnership
Ads & Data Brand Studio gelooft dat De Standaard en bedrijven die de toon zetten vanuit hun intellectueel leiderschap elkaar kunnen versterken onder de noemer ’DS XTR’. Dit premium native aanbod bestaat niet alleen uit print en digitaal, maar ook uit podcasts. Dankzij deze verschillende kanalen kunnen adverteerders de lezers van De Standaard bereiken, die openstaan voor vernieuwende ideeën, en kunnen ze zich vervolgens op een ongeziene manier onderscheiden door hun bedrijf, hun visie en positionering in de kijker te zetten.
Bovendien genieten partners die intekenen op dit aanbod van een hoge visibiliteit op alle kanalen van De Standaard. Zo verschijnen de advertenties zowel op papier als digitaal op exclusieve en zeer zichtbare plaatsen, dichter bij de redactionele content. Online wordt de ‘Quality Read’ gehanteerd. Adverteerders betalen enkel per lezer die minimaal 15 seconden het verhaal leest en 100% van de pagina gelezen heeft, of via een klik op de call-to-action button naar de site van de partner navigeert.
Bij elk partnership primeert de DNA-match tussen het merk en de waarden van de lezers van De Standaard. Een unieke relevantie voor de betrokken digitale lezers op alle digitale platformen is een absolute must. DS XTR biedt dan ook enkel content van geselecteerde partners aan, gecreëerd op maat van de lezers. Met de passie van een uitgever zetten de in house native content experts van Brand Studio de inzichten van de adverteerder om in een boeiend native contentverhaal dat naadloos aansluit bij de kwaliteit van de journalistiek van De Standaard.
Bij Ads & Data Brand Studio zoeken we continu naar manieren om merken en bedrijven op een innovatieve manier te connecteren met hun doelgroep. Via native advertising brengen we de juiste verhalen op een authentieke en geloofwaardige manier tot bij de lezer/surfer en daar voegen we nu vanuit De Standaard een premium kwaliteitslabel aan toe. Met een uitgebreid 360° pakket – zowel in print, digitaal als audio (podcast) – ondersteund door research en impact studies, bieden we onze partners de kans om zich op een unieke manier als thought leader te positioneren. Bovendien ontzorgen we onze partners gedurende het volledige productieproces.
Els Vercauteren, Director Brand StudioBekijk de visie op Thought Leadership van Karel Verhoeven, hoofdredacteur van De Standaard
Vragen of meer info?
Contacteer Els Vercauteren, Director Brand Studio via Els.Vercauteren@adsanddata.be.