3 redenen waarom adverteren in de zomer slim is 

Of het nu herfst, winter, lente of zomer is, je merk via de juiste mediakanalen in de kijker zetten bij jouw doelgroep is altijd een goed idee. Voor velen is de zomer ‘komkommertijd’, maar het tegendeel is waar. Ads & Data lanceert voor onze nieuwstitels De Standaard, Nieuwsblad, Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen speciaal een zomeraanbod, want in juni, juli of augustus adverteren heeft zo z’n voordelen. Welke dat zijn, lijsten we graag even voor je op!

Deze zomer profiteer je niet alleen van onze bekende 1+1 gratis zomerpromo op onze nieuwstitels in print en online display, maar we hebben ook iets extra’s voor je in petto. We bieden deze zomer namelijk 25% extra views op alle short-form video campagnes. Mis deze geweldige kans niet en optimaliseer je zomerpromoties met onze aantrekkelijke aanbiedingen!
Zie hieronder 3 redenen waarom je hier deze zomer dubbel mee scoort.

1. Stabiele nieuwsconsumptie

Uit de cijfers van onze nieuwsmerken blijkt dat het aantal online lezers tijdens de zomermaanden stabiel blijft.Het gemiddeld maandbereik van onze nieuwssites (De Standaard, Nieuwsblad, Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen) is tijdens de zomer ongeveer evenveel als erbuiten. In juni, juli en augustus zien we wel een verschuiving van desktop gebruik naar mobiel gebruik, maar dit heeft geen invloed op de bereikscijfers.

2. Meer aandacht voor jouw advertentie

Jouw merk top of mind maken? Dan is adverteren tijdens de zomermaanden de boodschap. Jouw advertentie valt meer op, aangezien andere adverteerders in deze periode minder reclame maken. Dit resulteert in een hogere share of voice en heeft ook een positief effect op je merkbekendheid. Bovendien krijg je meer rendement voor hetzelfde reclamebudget en komt jouw advertentie niet terecht in een advertentie clutter.

3. Grotere ontvankelijkheid van je doelgroep

De vakantieperiode is de periode bij uitstek waarin mensen de tijd nemen om zich te focussen op een specifieke aankoop zoals bijvoorbeeld een nieuwe auto, een tuinset of een airco. Of waarin ze op zoek gaan naar ontspannende activiteiten. Uit onderzoek blijkt dat zomercampagnes zowel een grotere merkherkenning als merkbekendheid teweegbrengen doordat de consument ontvankelijker is.