Doe mee aan de Ads & Data Creative Challenge rond De Mol

Op zondag 20 maart start op Play4 het tiende seizoen van De Mol. Ook voor reclamemakers en adverteerders is dit iconische TV-format altijd al bijzonder geweest. Ads & Data gaat op zoek naar 10 creative agencies die de grenzen van de Belgische reclamewereld willen verleggen. Het doel van deze Creative Challenge: een 360° creatief concept rond De Mol waarmee we de harten van klanten én reclamelovers sneller doen slaan.

Briefing

Wil jij graag met jouw reclamebureau meedoen aan onze Ads & Data Creative Challenge?

Heb jij één of meerdere klanten waarvoor je nu al droomt over een wild creatief concept rond De Mol?

Schrijf je dan in voor 18 maart! Hoe? Maak een kort filmpje met je smartphone waarin je je team voorstelt en waarin je ons vertelt waarom we voor jullie reclamebureau moeten kiezen.

Naar analogie met de 10 kandidaten van De Mol en op basis van de meest overtuigende en grappigste videoboodschappen komt de jury tot een longlist van 10 reclamebureaus die effectief aan de challenge mogen deelnemen. Deze bureaus krijgen later nog een uitgebreide briefing.

Samengevat:

  • Kort filmpje (max 1,5 min.): voorstelling team + vertellen waarom jouw reclamebureau wil deelnemen
  • Deadline: vrijdag 18/03/2022 om 12u (deadline werd verlengd)
  • Hulplijn bij 1e vragen: brandstudio@adsanddata.be
  • Insturen via: ilse.baele@adsanddata.be (voorzitter jury)

Fingers crossed en wie weet, staat jouw reclamebureau op 8 mei te blinken op een podium vóór onze topadverteerders. Daarover later meer.

Ads & Data Brand Kit

Benieuwd welke merken we in ons portfolio hebben? Heb je graag wat meer cijfermateriaal?
We maakten enkele handige slides van onze grootste merken!

Raadpleeg onze Ads & Data Brand Kit

Tijdslijn

  • Vrijdag 18/3: deadline insturen filmpje
  • Maandag 21/3: bekendmaking deelnemers (10 reclamebureaus) Ads & Data Creative Challenge
  • Woensdag 30/3: brainstormavond met hapjes en drank voor de 10 deelnemende reclamebureaus
  • Donderdag 31/3: live voorstelling van de concepten aan de jury bij Ads & Data
  • Dinsdag 19/4: bekendmaking shortlist 3 reclamebureaus
  • Zondag 8/5: voorstelling concepten 3 reclamebureaus aan topadverteerders vóór de finale van De Mol van start gaat in Paleis 12

Juryleden

Valérie Bracke

Department Head KBC Brand, Media & Communication

Isabel Van den Broeck

Managing Director Creative Belgium

Jeroen Swinnen

Lector marketing HoGent

Nog vragen en hulplijn nodig?

Contacteer dan ons Brand Studio-team