De perfecte pauze op Play met Knorr Pasta Snack

Pause Button Advertising staat niet stil en blijft evolueren. Naast het eerder gelanceerde geo-targeting is het ook mogelijk om een QR-code in de pauzeknopreclame te verwerken. Zo komen Play-kijkers meteen op de website van een merk terecht waar ze meer info over het product of lopende promoties kunnen terugvinden.

Maar Pause Button Advertising gaat nog een stapje verder door een digitale coupon achter de QR-code te steken. Het ‘Hashting-platform’ creëert de mogelijkheid om een deel of de volledige prijs van een product terug te betalen aan de consument, wat voor een adverteerder de ideale manier is om nieuwe consumenten aan te trekken.

Én uiteraard geen geknipter moment om een QR-code te tonen dan tijdens een pauzemoment. Dat bewees Unilever met Knorr. Pause Button Advertising was het perfecte reclamemedium om de Knorr Pasta Snack onder de aandacht te brengen. Met één druk op de pauzeknop en één QR-code kregen de Play-kijkers in een handomdraai hun rekening terugbetaald.

De pauzeknopreclame was in november 2021 op alle Play-zenders te zien en dat leverde indrukwekkende conversieresultaten op. De QR-code werd maar liefst 10.600 keer gescand. 37% vroeg een cashback link aan. Iets meer dan de helft daarvan kocht het product en uploadde het kassaticket om het bedrag nadien terugbetaald te krijgen. Bovendien leverde dat voor Knorr 61% marketing opt ins op, interessante data die voor toekomstige commerciële acties kan ingezet worden. Bovendien lagen de resultaten beduidend hoger dan de benchmarks van Hashting.

 

Via pause button advertising kunnen merken voor de eerste keer rechtstreeks in contact komen met hun consumenten vanuit een tv-commercial, een meerwaarde voor elke adverteerder.

Davy Desender, Business Development Manager Hashting Solutions NV

Graag meer weten?

Onze Innovation Manager Ann-Sophie Libbrecht helpt je graag verder.

Contacteer Ann-Sophie Libbrecht