Hoe lever je materiaal aan voor verschijning in Mediahuis print publicaties?

1. Beschik je over een kant-en-klare printadvertentie?

Stap 1: ontvangst van je order
Van zodra we je order ontvangen hebben zorgen wij voor een correcte verwerking ervan.

Stap 2: het opladen van jouw kant-en-klare advertentie
Je ontvangt van ons een e-mail met een hyperlink die je rechtstreeks naar een webpagina in Adpoint brengt. In deze webpagina kan je jouw kant-en-klare advertentie in een pdf-vorm opladen. Klik hier voor de handleiding. De advertenties worden gecontroleerd op formaat, resolutie en fonts en je krijgt meteen feedback of de advertentie voldoet aan alle vereisten voor publicatie

Stap 3: publicatie
Je advertentie staat klaar om in onze media gepubliceerd te worden .

Stap 4 : digitaal bewijsnummer
Eens je advertentie verschenen is, ontvang je een e-mail met een hyperlink naar je digitale bewijsnummer.

 

2. Laat je je printadvertentie door de grafische dienst van Mediahuis opmaken?

Stap 1: ontvangst van je order

Van zodra we je order ontvangen hebben zorgen wij voor een correcte verwerking ervan.

Stap 2: het opladen van materiaal voor je advertentie
Je ontvangt een e-mail met een hyperlink die je rechtstreeks naar een webpagina in Adpoint brengt. In deze webpagina kan je verschillende deelmaterialen voor je advertentie opladen zoals een logo, foto’s en tekst. Daarnaast vul je ook een briefing in. Op die manier weet de grafische dienst hoe de advertentie er volgens jouw wensen moet uitzien. Klik hier om je briefing in te vullen en te downloaden. Raadpleeg hier de handleiding.

Stap 3: het ontwerp
Van zodra het materiaal ontvangen is, wordt er met het ontwerpen van je advertentie gestart.

Stap 4: feedback op jouw proefadvertentie
Je ontvangt een e-mail waarin je naar een webpagina in Adpoint met jouw proefadvertentie wordt doorverwezen. Op deze webpagina kan je enerzijds de advertentie goedkeuren en anderzijds correcties aanbrengen. Kijk je advertentie goed na, want je hebt recht op maximaal twee feedbackrondes.

  • Vind je jouw eerste proefadvertentie goed voor verschijning? Keur de advertentie dan goed.
  • Wil je wijzigingen op je eerste proefadvertentie doorvoeren? Dan kan dat aan de hand van een handige annotatietool. Download hier de handleiding voor het goedkeuren van advertenties. Na het aanpassen van de doorgegeven wijziging ontvang je een e-mail met de tweede proefadvertentie.
  • Wil je wijzigingen op je tweede proefadvertentie doorvoeren? Dat kan opnieuw aan de hand van de annotatietool. Dit is de laatste keer dat je nog wijzigingen kan doorgeven. Na het doorvoeren van de gevraagde wijzigingen op de tweede proef krijg je een e-mail met de finale advertentie zoals deze in onze media zal verschijnen.

Stap 5: digitaal bewijsnummer
Eens je advertentie verschenen is, ontvang je een e-mail met een hyperlink naar je digitale bewijsnummer.

3. Beschik je over een kant-en-klare online advertentie?

Stap 1: Ontvangst van je order
Van zodra we je order ontvangen hebben, zorgen wij voor een correcte verwerking ervan.

Stap 2: aanleveren van je online advertentie
Uiterlijk drie dagen voor de start van je campagne ontvang je een e-mail met de vraag om je kant-en-klare advertentie door te mailen.

Stap 3: publicatie van je online campagne
Je online campagne staat klaar om in onze media gepubliceerd te worden.

4. Laat je je online advertentie door onze grafische dienst opmaken?

Stap 1: Ontvangst van je order
Van zodra we je order ontvangen hebben zorgen wij voor een correcte verwerking ervan.

Stap 2: aanleveren van het deelmateriaal en briefing voor je advertentie
Je ontvangt van ons een e-mail waarin we jouw materiaal opvragen. We hebben zowel de deelmaterialen (zoals een logo, foto’s en tekst) als een briefing voor opmaak nodig. Op die manier weet de grafische dienst hoe de online advertentie er volgens jouw wensen moet uitzien. Klik hier om je briefing in te vullen en te downloaden. De deelmaterialen en de ingevulde briefing bezorg je door op deze mail te antwoorden.

Stap 3: het ontwerp
Van zodra het materiaal ontvangen, wordt er met het ontwerp van je online advertentie gestart.

Stap 4: feedback op jouw proefadvertentie
Je ontvangt een e-mail met jouw proefadvertentie. Je kan op dat moment kiezen om de advertentie goed te keuren of correcties aan te brengen. Kijk je advertentie goed na, want je hebt recht op maximaal twee feedbackrondes.

  • Vind je jouw eerste proefadvertentie goed voor verschijning? Bevestig dan jouw akkoord via e-mail.
  • Wil je wijzigingen op je eerste proefadvertentie doorvoeren? Dat doe je door op de e-mail te antwoorden en de gewenste wijzigingen zo duidelijk mogelijk te beschrijven. Na het aanpassen van de doorgegeven wijzigingen ontvang je een e-mail met de tweede proefadvertentie.
  • Wil je wijzigingen op je tweede proefadvertentie doorvoeren? Dat kan maar dit is de laatste keer dat je nog wijzigingen kan doorgeven. Na het doorvoeren van de gevraagde wijzigingen op de tweede proef krijg je een e-mail met de finale advertentie zoals deze in onze media zal verschijnen.

Stap 5: publicatie van je online campagne
Je online campagne staat klaar om in onze media gepubliceerd te worden.