Ongeziene sportzomer resulteerde in straffe samenwerkingen bij Ads & Data
De zomer van 2024 zat boordevol sport en dat vertaalde zich ook in het aanbod bij Ads & Data. Heel wat merken grepen tijdens deze uitzonderlijke sportzomer de kans om hun merk in de kijker te zetten. Én met succes, want de Vlaming volgde alle sportevenementen meer dan ooit nauwgezet op de voet.
De Olympische Spelen in de spotlights op onze kanalen
Dankzij onze merken Sporza.be, VRT MAX, Nieuwsblad Sport, Eurosport en HBO Max bereikte de adverteerder in een mum van tijd de sportliefhebber. Zo volgde de Vlaming massaal de Olymische Spelen Parijs 2024. Elke dag waren er gemiddeld 463.000 kijkers terug te vinden op alle livestreams van Sporza en VRT MAX. De recente lancering van HBO Max maakte van het platform een echte ‘Streaming Olympics’. De vele nieuwe abonnees leverden heel wat extra bereik op. In totaal werd er op HBO Max in Europa 7 miljard minuten aan olympische content gestreamd met als hoogtepunt zondag 4 augustus met maar liefst 600 miljoen gestreamde minuten op één dag. Ook de zender Eurosport bereikte tijdens de gehele Olympische Spelen meer dan 1.276.000 kijkers.
Succesvol sportpakket
Sportfans volgen alles voornamelijk via online streaming, de krant of online media en daar spelen de verschillende sportpakketten van Ads & Data perfect op in. Een breed commercieel aanbod waar heel wat adverteerders zoals onder meer Belfius, Coca Cola en Delhaize op intekenden. Visa sponsorde dan weer de Olympische Spelen op Eurosport.
#IedereenBashir
Ook het native aanbod kon deze zomer op heel wat succes rekenen. Zo lanceerde Nieuwsblad #IedereenBashir dat werd gepsonsord door Mazda en RouteYou. Dit nieuwe project zet volop in op gezondheid en beweging waarin atleet Bashir Abdi de perfecte gids is om de Vlaming te mobiliseren om in actie te schieten. 12 weken lang deelt Bashir tips & tricks en loopschema’s, zowel voor beginners als gevorderden. Maar er was nog veel meer. Zo sponsort Skoda al jarenlang het wielrennen met Skoda Cycling en tekende daarom opnieuw in op een native campagne. Wielerliefhebbers werden op hun wenken bediend met onder andere alle hoogtepunten uit verschillende wielerwedstrijden, magnifieke fietsroutes en alles over de Tour de France Femmes.